کلاهبرداری از اصفهانی‌ها با شگرد اقامت آسان در ترکیه

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان از شناسایی و دستگیری فردی که در شبکه‌های اجتماعی با تبلیغات فریبنده سفر و اقامت در کشور ترکیه از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.

به گزارش ایمنا، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار کرد: با طرح شکایت و مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری در شبکه اجتماعی تلگرام، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه مشخص شد فردی در شبکه اجتماعی تلگرام ضمن راه اندازی کانال جعلی با انتشار تبلیغات اغوا کننده در خصوص اخذ ویزا، اقامت و کار در کشور ترکیه، مبلغ ۷۰ میلیون ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده است.

رییس پلیس فتای استان اصفهان افزود: با اعتراف صریح متهم، پرونده تشکیل و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

وی به شهروندان توصیه کرد: اگر به صورت اینترنتی قصد استفاده از خدمات گردشگری یا درخواست اقامت در کشورهای دیگر دارند، حتما از طریق دفاتر تایید شده و معتبر اقدام و از افراد و شرکت هایی که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مدعی ارائه اقامت آسان یا اخذ ویزا هستند درخواست خدمات نکنند، همچنین حتی الامکان ‌آدرس و تلفن شرکت مورد نظر را دریافت و به‌صورت حضوری مراجعه کنند.

کد خبر 369075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.