۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
شرح رنج و شطرنج در میان خیابان

با فریاد خوشحالی اش همه را سر جایشان میخکوب کرد، رو کرد به تماشاگر ها و گفت: دوست دارید برای تشویق تیم مورد علاقه تان به باشگاه بروید؟ ورزش رزمی را دوست دارید؟ سوالش انگار تمام معنای تئاترش را کامل می‌کرد و اینجا در میان این صحنه تئاتر تازه ابتدای کارش بود....

به گزارش خبرنگار ایمنا،  همه مخاطبان به داستان اولین مربی زن شطرنجی که در ایران موفق شد جذب شده اند، نمایش خیابانی که به کارگردانی نجمه محرابی در دومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله اجرا شد.

محرابی، کارگردان تئاتر "شرح رنج و شطرنج" در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص این نمایش گفت: تئاتر شرح رنج و شطرنج داستان نخستین مربی زن شطرنج ایران که شطرنج باز است و مشکلاتی که در طول زندگی برایش پیش می آید و فتوای امام را به نمایش می‌گذارد.

وی افزود: پیام این نمایش باز بودن دیدگاه امام نسبت به بسیاری از هنر ها و ورزش ها است.

کارگردان و بازیگر تئاتر "شرح رنج و شطرنج" گفت: زینب زاولا نمایشنامه این تئاتر را نوشته است و عباس آصفی نیز دیگر بازیگر این تئاتر بود.

محرابی در خصوص برگزاری جشنواره نمایشنامه نویسی و تئاتر روح الله در سال گذشته گفت: در سال گذشته تئاتر "خرداد رخ داد" را در این جشنواره ارائه کردم که به عنوان کاربرگزیده به جشنواره صاحبدلان معرفی شد. اجراهای عموم بسیاری به تئاترمان تعلق گرفت و نمایشمان به خوبی دیده شد. شاهد استقبال خوبی بودیم و آخرین اجراهای آن تئاتر را در مهر ماه به نمایش گذاشتیم.

وی افزود: این تئاتر را به مدت یک ماه و نیم تمرین کردیم. از تئاتر خیابانی همیشه استقبال خوبی می‌شود و من از نحوه برگزاری این جشنواره راضی هستم. کم لطفی از طرف مسئولان جشنواره صورت نمی‌گیرد.

کد خبر 369062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.