۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳
«چراغ روشن خاطره» در راه است

نوشتن از ناملایمات و نا آرامی های روز های جنگ دشوار است چرا که در کنار مقاومت مردم باید امید را هم نشان دهی. امید و ناملایمتی در کنار جنگ تحمیلی، می تواند امید به زندگی باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی سرهنگی امروز _پنجشنبه ۹ اسفند ماه_در حاشیه اختتامیه جشنواره ملی داستان کوتاه جهادی اصفهان و در نشست ادبی نویسندگان اظهار کرد: داستان نویسی با موضوعات اجتماعی جنگ ذخیره زیادی را برجای گذاشته واگر بتوانیم از نعمتی که خداوند در وجود ما قرار داده استفاده کنیم و به مسائل اجتماعی و حواشی جنگ بپردازیم درسی می شود برای جوانان و آیندگانی که جنگ را لمس نکرده اند. همان گونه که سال ۱۹۴۷ که جنگ جهانی دوم تمام شد، آلمانی ها گروهی به نام گروه ۴۷ تشکیل دادند که همچنان فعال اند و نوبل گرفته اند.

وی معتقد است که باید از قانون میانگین استفاده کرد چرا که در کنار اتفاقات بد جنگ می توان از امید هم نوشت‌ تا درسی شود برای کسانی که جنگ را لمس نکرده اند.

مدیر دفتر ادبیات مقاومت و پایداری حوزه هنری تصریح کرد: نوشتن باید از اجتماعات جنگ باشد چرا که داخل جنگ که سربازان کشته می‌شوند اتفاقی رخ نمی دهد، اتفاق اصلی در خانه آن سربازان رخ می دهد و باید دید در آنجا چه خبر است.

سرهنگی افزود: در جنگ وقایعی رخ میدهد که از خیال ما بزرگ تر است که میتوان به عنوان دستمایه از آنها کمک گرفت.

وی گفت: روایت خاطره اول شخص با داستان کوتاه اول شخص که هم محدودیت مکان و زمان دارد بسیار شبیه هم هستند.

مدیر دفتر ادبیات مقاومت و پایداری حوزه هنری افزود:در این ۳۰ سال که خاطرات اسیرجنگ را جمع آوری کردم در اصل یک منبع اولیه را گردآوری کردم.

سرهنگی تصریح کرد: سربازان پیر می‌شوند، اماخاطرات جوان باقی می مانند و ما می‌توانیم بر پایه این خاطرات بسیاری از مشکلات را حل کرده و حتی سطح توقعات مان را پایین بکشانیم.

مدیر دفتر ادبیات مقاومت و پایداری حوزه هنری مژده کتاب جدیدش را داد و خاطر نشان کرد: «چراغ های روشن خاطره» تجربه سی ساله من است که در نمایشگاه کتاب رونمایی خواهد شد.

کد خبر 369053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.