سمیرم نیازمند فعالیت بنیاد برکت است

سمیرم-رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان سمیرم گفت: روستای فتح آباد سمیرم را از بحرانی ترین مناطق شهرستان در حوزه مدارس است که فعالیت بیشتر بنیاد برکت در شهرستان را می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، محمد نادری  در آخرین جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان در سال ۹۷ امروز پنج شنبه که با حضور جمعی از خیرین شهرستان در سالن جلسات شهرداری سمیرم برگزار شد اشاره به اهمیت آموزش و پرورش در جامعه کنونی تصریح کرد: خیرین مدرسه ساز در شهرستان برای ساخت مدرسه گام‌های مناسبی برداشته که امیدواریم این اقدامات روز به روز بیشتر و بهتر شود.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان سمیرم با اشاره به اهمیت همیاری دهیاران و بخشداران در حوزه فعالیت خیرین متذکر شد: این افراد و دیگر مسئولانی که با خیرین ارتباط دارند باید در این زمینه همکاری و همفکری مناسبی داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت بنیاد برکت در شهرستان سمیرم تصریح کرد: این بنیاد با توجه به پیگیریهای نماینده شهرستان برای ساخت سه واحد آموزشی در روستاهای کره دان، نور آباد و فتح آباد قول های مساعدی داده اقدامات لازم در شهرستان و پیگیری های آن انجام شده است.

نادری در همین رابطه خاطرنشان کرد این بنیاد در سطح استان اصفهان ۴۷ مدرسه ساخت و تاسیس کرده که امیدواریم این موضوعات در شهرستان سمیرم نیز پیگیری و به اجرا برسد.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان، روستای فتح آباد سمیرم را از بحرانی ترین مناطق شهرستان دانست و گفت: این منطقه نیازمند کلاس‌های شش کلاسه است که فعالیت بیشتر بنیاد برکت در شهرستان را می‌طلبد.

وی ضمن گرامیداشت مقام زن و تبریک به مناسبت فرارسیدن روز مادر تصریح کرد: با توجه به در پیش داشتن روز معلم و گرامیداشت مقام این قشر زحمتکش از مسئولان امر می خواهیم نسبت به نصب تندیس میدان معلم شهرستان اقدامات لازم را انجام دهند.

رییس اداره آموزش و پرورش در این رابطه گفت: سردیس شهید مطهری که پیش از این در این محل نصب شده بود برای جایگزین شدن برداشته شد که انتظار می رود هر چه زودتر در این محل شاهد تندیس و سردیس جدیدی باشیم که شورای پیشین در این رابطه قول‌هایی داده بود.

نادری دانش‌آموزان را از مظلوم ترین و محروم ترین قصه های جامعه دانست و گفت: پراکندگی جغرافیایی شهرستان سمیرم با کشوری همچون لبنان برابری می‌کند که این موضوع توجه ویژه به این شهرستان را می طلبد.

مسئول موسسه نیکوکاری نسیم مهر با اشاره به افتتاح این موسسه در سال ۹۱ افزود: هدف این موسسه تامین مالی بخشی از احتیاجات دانش آموزان در حوزه آموزشی بوده که در این زمینه فعالیت هایی از جمله تامین هزینه های خرید کتاب کمک های معیشتی و سبد کالا صورت گرفته است.

علیرضا نادری با اشاره به عدم توان برخی از دانشجویان برای تامین هزینه های تحصیل در مقاطع دکترا و فوق لیسانس افزود: متاسفانه برخی از دانشجویان به همین دلیل ترک تحصیل کرده و این موسسه با شناسایی این افراد در جهت تامین هزینه های مالی آنها اقداماتی انجام می دهد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود: این موسسه بالغ بر ۲ میلیارد ریال کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان شهرستان کمک کرده که از جمله آن می‌توان به پرداخت بیش از ۳۸۰ میلیون ریال در حوزه مناسبتی و بیش از ۸۵ میلیون ریال در حوزه معیشتی اشاره کرد.

مسئول خیریه باب الحوائج سمیرم با اشاره به فعالیت‌های این خیریه در حوزه آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: این خیریه در حوزه خرید کتب درسی و کمک آموزشی که توسط آموزش و پرورش به آنها معرفی می شود وارد شده و بخشی از هزینه های آنها را پرداخت می کند.

طایی با اشاره به فعالیت این خیریه در جهت رفاه دانش آموزان کم بضاعت افزود: در سال گذشته یکی از دانش آموزان نیازمند شناسایی و هزینه خرید سمعک آن به قیمتی بالغ بر ۳۰ میلیون ریال پرداخت شد.

به گزارش ایمنا این جلسه به عنوان آخرین جلسه شورای اداری آموزش و پرورش شهرستان سمیرم با حضور جمعی از خیرین و مسئولین شهرستان در شهرداری سمیرم برگزار شد.

کد خبر 369039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.