بنکدار هاشمی: فاز یک خط دو مترو با هزینه ۲ هزار میلیارد تومان اجرا می شود

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان گفت: عملیات اجرایی خط دو مترو در فاز نخست با هزینه ای بالغ بر دو هزار میلیارد تومان انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحمدرضا بنکدار هاشمی  امروز _پنجشنبه ۹ اسفند ماه_ در مراسم آغاز عملیات عمرانی خط دو مترو  اظهار کرد:  حفاری مکانیزه خط دو مترو از شمال شرق در باند شرقی آغاز می شود ؛ این عملیات همچنین در آینده نزدیک در باند غربی شروع می شود.

وی افزود: دو دستگاه حفاری که عملیات حفاری مکانیزه را انجام می دهد، اورهال شده است؛ این دو دستگاه با هزینه شهرداری و در زمان حفاری تونل خط یک مترو خریداری شده است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان ادامه داد: خط دو مترو اصفهان به طول ۲۴ کیلومتر در دو مرحله انجام می شود مرحله  اول به طول ۷.۵ کیلومتر از ایستگاه دارک در شمال شرقی اصفهان یا میدان امام حسین (ع) شروع شده و تا میدان امام علی(ع) ادامه پیدا می‌کند، مرحله دوم از غرب اصفهان و در ایستگاه مدرس نجفی آغاز شده و به طول هفت کیلومتر تا میدان امام علی (ع) ادامه پیدا می کند.

بنکدار هاشمی خاطرنشان کرد: مرحله اول حفاری تونل دوچشمه مترو به قطر ۶.۵ متر و مرحله دوم در ایستگاه مدرس نجفی به صورت تونل تک چشمه به طول ۹ متر انجام شده و در میدان امام علی (ع) به یکدیگر می رسد؛ بنابراین طول حفاری مرحله اول خط مترو ۱۵ کیلومتر است و مرحله بعدی آن از ایستگاه مدرس نجفی تا میدان شهدای خمینی شهر به طول ۱۰ کیلومتر انجام می شود و جمعاً ۲۵ کیلومتر طول خط دو قطار شهری اصفهان خواهد بود.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی خط دو مترو در فاز نخست با هزینه ای بالغ بر دو هزار میلیارد تومان انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان با اشاره به قرارداد این سازمان با بخش خصوصی به عنوان پیمانکار گفت: ۲۰۷ میلیارد تومان به عنوان مبلغ اولیه برای حفاری در نظر گرفته شده است و دو الی سه سال آینده تا میدان امام علی(ع) حفاری انجام می شود؛ امروز حفاری از ایستگاه دارک شروع شده و تا ایستگاه لاله ادامه پیدا می‌کند.

بنکدار هاشمی گفت: برخلاف حفاری خط یک قطار شهری اصفهان، عملیات حفاری خط دو به صورت موازی و همزمان با نازک کاری ایستگاه ها و تونل انجام می شود؛ در واقع در عملیات حفاری خط دو قطار شهری برخلاف خط یک قبل از رسیدن به ایستگاه ها عملیات سازه ایستگاه انجام می‌شود، بنابراین شهر دچار معضلاتی همانند ترافیک نمی شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ایستگاه‌های شهرک امام حسین(ع) (دارک)، زینبیه، عاشق اصفهانی و عمان سامانی آغاز شده، گفت: ایستگاه دارک به عنوان نخستین ایستگاه خط دو قطار شهری است، سپس ایستگاه های زینبیه، عاشق اصفهانی، عمان سامانی و لاله، شاهد، قدس، ابن سینا، امام علی(ع) و حافظ قرار دارد.

وی تصریح کرد: از ایستگاه حافظ به لحاظ فرهنگی و تاریخی بودن میدان نقش جهان خط دو مترو این میدان را دور زده و یک ایستگاه به نام ایستگاه فلسطین اضافه می‌شود؛ مدیریت شهری با اضافه کردن ۱.۵ کیلومتر و یک ایستگاه به خط دو مترو با هزینه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان، مانع عبور مترو از زیر میدان نقش جهان شد تا خطری این میدان را تهدید نکند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اصفهان گفت: ایستگاه بعدی ایستگاه دروازه دولت است که یک ایستگاه تبادلی بوده و بعد از آن ایستگاههای طالقانی، خلجا، کاشانی، شهید خرازی در ابتدای کهندژ یا خیابان اشرفی اصفهانی قرار دارد.

بنکدار ادامه داد: با تزریق بودجه عملیات اجرایی خط دو به صورت موازی با قسمت شرقی از جبهه غرب نیز آغاز می شود و در ایستگاه امام علی (ع) به هم می رسد.

کد خبر 369033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.