تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان از اوراق مشارکت برای خط دو مترو هزینه شده است

شهردار اصفهان گفت: امسال بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای قطار شهری اصفهان خریداری شده که تا کنون بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان آن صرف اقدامات اولیه و خرید میلگرد برای خط دو مترو شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی امروز _پنجشنبه ۹ اسفند ماه_ در مراسم آغاز عملیات عمرانی خط دو مترو اصفهان اظهار کرد: بسیار خرسندم که در سی امین برنامه عمرانی و در یک روز مبارک با حضور مدیران، کارشناسان و فعالان عرصه عمران شهری، شاهد کلنگ زنی فاز اول خط دو مترو اصفهان هستیم.

وی افزود: گرچه قرار بود در این آیین معاون رییس جمهور حضور داشته باشند زیرا از شنیدن آغاز این پروژه بسیار خوشحال شدند، اما به دلیل تلاقی سفر نخست وزیر ارمنستان به اصفهان موفق به حضور نشدند؛ همچنین استاندار اصفهان علاقه مند به حضور در این برنامه بودند، اما الزام حضور ایشان برای استقبال و همراهی با نخست وزیر ارمنستان این امکان را فراهم نکرد.

شهردار اصفهان ادامه داد: برای حفاری خط دو قطار شهری دو دستگاه کاترهد از آلمان خریداری شده که یکی از آنها در دستگاه تی بی ام ضلع شرقی خط دو مترو مستقر شده و امروز آغاز به کار خواهد کرد؛ اما دستگاه کاترهد ضلع غربی مترو در گمرک است و درصدد هستیم این دستگاه را سریع تر از گمرک ترخیص کنیم. 

نوروزی با بیان اینکه امسال بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای قطار شهری اصفهان خریداری شده است، اظهار کرد: تا کنون بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان آن صرف اقدامات اولیه و خرید میلگرد شده تا در فرصت هایی که اعلام شده شاهد افتتاح خط دو شویم؛ اگر چه نمی دانیم شرایط اقتصادی چه موانعی را در این مسیر ایجاد می‌کند اما اکنون فعالیت ها "در مسیر امید" که شعار شهرداری اصفهان طی یکسال و نیم گذشته بوده در حال انجام است.

وی تاکید کرد: علاقه نداریم خط دو به سرنوشت خط یک دچار شود چرا که اگر در خط یک اقدامات به موقع انجام می‌شد، برای هر کیلومتر مترو کمتر از ۲۰ میلیارد تومان هزینه می کردیم؛ این در حالی است که امروز برای هر کیلومتر مترو از ابتدا تا انتها و تجهیز آن باید چیزی بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه کنیم و این تفاوت قیمت ها بسیار فاحش است؛ ای کاش هر کاری به موقع و با جدیت انجام شود تا هزینه های بیهوده به مردم تحمیل نکند.

شهردار اصفهان تأکید کرد: خوشبختانه خط یک قطار شهری را تکمیل کرده و امروز شاهد جابه جایی بیش از ۸۰ هزار مسافر به وسیله مترو هستیم.

نوروزی با بیان اینکه تعداد مسافران مترو به ۱۰۰ هزار نفر می رسد، افزود: استقبال گسترده مردم از مترو از این حکایت دارد که باید در اولین فرصت رام های واگن خط یک قطار شهری را افزایش داده و تدابیری بیندیشیم که امکان جابه جایی هرچه بیشتر مسافر وجود داشته باشد و این به معنای جا به جایی مسافر در زیرزمین بدون دود و زیست پذیر و ایمن کردن شهر و پاسخ درست به تاریخ دادن است و دیگر فردا از ما نمی پرسند که چرا آسمان آبی شهر تیره شده و نفس کشیدن برای کودکان سخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: اقدام امروز به کودکان شهر و آیندگان می‌گوید که هر چه می‌خواهید آسمان شهر را آبی ببینید و با خیالی آسوده نفس بکشید، وقتی ۱۰۰ هزار نفر زیرزمین جابه جا می شوند بی شک تأثیر آن در افزایش ایمنی و زیست پذیری شهر قابل توجه خواهد بود، بنابراین با جدیت و تمام قدرت با استفاه از تمام امکانات و حمایت مهندسان زحمت کش، خط دو را تکمیل خواهیم کرد، این روز در آینده به عنوان یک سند زرین مهم در تاریخ این شهر ثبت خواهد شد.

شهردار اصفهان تأکید کرد: برای اجرای خط دو مترو از تجربه خط یک استفاده کرده ایم در این راستا قبل از انجام حفاری، ساخت ایستگاه‌ها را شروع کردیم، در آینده نزدیک سایر ایستگاه ها نیز به همین صورت احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: ایستگاه دارک مبدأ حرکت خط دو است و به زودی ایستگاه زینبیه، عاشق اصفهانی، عمان سامانی، لاله، شاهد تا میدان امام علی(ع)، فلسطین، میدان امام حسین(ع) با سرعت کار خود را انجام می دهد.

نوروزی اظهار کرد: تجربه به ما آموخته اگر اینگونه عمل کنیم و ایستگاه ها را بسازیم، بعد حفاری را انجام دهیم آلایندگی و ترافیک کمتری خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: یقین دارم با حمایت مسئولان به ویژه بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و مسئولان استانی می توانیم با تأمین مالی به موقع، مشکلات پیمانکاران را رفع کرده و آن ها نیز بدون دغدغه کارها را جلو ببرند.

شهردار اصفهان گفت: به همه شهروندان توصیه می شود به جای استفاده از وسیله نقلیه شهری اگر در مسیر خط یک مترو قرار دارند از این وسیله پاک استفاده کنند تا در آینده خطوط دو و سه نیز به کمک خط یک آمده و به زودی شاهد جابه جایی ۴۰۰ هزار مسافر با قطار شهری در اصفهان باشیم.

کد خبر 369031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.