مدیران پرچم‌داران برنامه تعالی مدیریت مدرسه هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مدیران پرچم‌داران برنامه تعالی هستند و پرچم کیفیت بخشی و ایجاد تحول در مدارس در دست آنها است تا راه گم نشود و به رسالت‌های اصلی و اساسی آموزش و پرورش اهتمام بسیار جدی تری صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اعتدادی ظهر امروز (پنجشنبه) در برنامه تجلیل از مدیران حائز رتبه ممتاز کشوری برنامه تعالی مدیریت مدرسه در جمع فرهنگیان اظهار کرد: اصفهان استانی شهید پرور است و هنوز باب جهاد و شهادت به روی شهروندان خداجویان باز است در هفته پایانی بهمن ماه بازهم استعداد ۲۷ مجاهد راه دین و وطن حکم ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی را با خون امضاء و برمیثاق جاودان خویش تأکید کردند.

وی با بیان اینکه در اصفهان با این مسئولیت و میراث بزرگ روبرو هستیم، افزود: می طلبد ارزش های آن را حفظ کرده و ارتقاء دهیم و هم انجام کار فرهنگی در پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی الزاماتی را ایجاد کرده که ضروری است با تلاش به آن بپردازیم.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از هراقدام و برنامه ای که به تعالی فرهنگ کمک کند استقبال می کنیم در واقع ما به نمایندگی از سوی یک تاریخ سربلند و درخشان میزبانی شما مدیران موفق مدراس کشور را برعهده داریم و امیدواریم بتوانیم به شایستگی تا پایان این وظیفه را به انجام برسانیم.

اعتدادی با تأکید به اینکه در طول سال های گذشته اهتمام جدی مدیران، مدارس برای اداره کردن واحدهای آموزشی حدود ۹۰ درصد وقت و توان آن ها را گرفته است، گفت: شاید این مدیران کمتر از ۱۰درصد وقت پرداختن به کارهای ذاتی خود و کیفیت بخشی تعلیم و تربیت آینده سازان کشور بپردازند.

وی تأکید کرد: همزمان با پیشبرد فرایند های مربوط به سند تحول بنیادین موضوع ارتقاء مدیریت آموزش عالی به طور جدی در دستورکار آموزش و پرورش دولت قرار گرفته است تا با افزایش آگاهی ها، مهارت ها، انگیزه ها و اختیارات مدیران در یک فرایند هدفمند مدیریت آموزش عالی از حالت تدارکاتی و پشتیبانی به مدیریت راهبردی و آموزشی و پرورشی تغییر رویکرد دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: مسئولان مربوط با بهره مندی از تجارت جهانی و آموزه هایی که در گذشته آموزش و پرورش کشور وجود داشت یافته های نوین علمی و آموزشی در این زمینه در پی طراحی نوینی برای این تحول بودند که در نهایت منجر به تدوین برنامه تعالی مدیریت آموزشی شده است.

اعتدادی با بیان اینکه برنامه تعالی مدل و چارچوبی است که رسالت عملیاتی کردن فصل چهارم سند تحول بنیادین را دنبال می‌کند، افزود: در فصل چهارم سند تحول بحث چشم انداز نظام تعلیم و تربیت مطرح  و در ذیل آن مدرسه توانمند با ویژگی‌های مورد انتظار ترسیم می‌شود.

وی یادآور شد: در این برنامه روی شاخص‌هایی تأکید می شود که سند آن را مولفه‌های مدرسه توانمند می‌داند و این برنامه قالب اجرایی بخش مهم سند تحول بنیادین است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان برنامه‌ریزی، توانایی درخود ارزیابی، توانایی در تهیه برنامه بهبود، ارزیابی از برنامه و پاسخگویی و ارزیابی های بیرونی و بهره مندی از مدیریت مشارکتی و مواردی از این قبیل مولفه هایی هستند که در سند آمده و این مدل آن را دنبال می کند.

اعتدادی گفت: خوشبختانه با اتکاء به باورمندی، حمایت و جدیتی که تیم وزیرآموزش و پرورش نسبت به تحقق تکالیف سند و برنامه تعالی مدیریت مدرسه داشته‌اند این برنامه در حال نهادینه شدن در مدارس است و اقدامات مطلوبی در استقرار آن به عمل آمده است و امیدواریم این پوشش فراگیرتر شده و مدارس بتوانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی خطاب به مدیران ممتاز کشوری برنامه تعالی مدرسه گفت: مدیران پرچم‌داران برنامه تعالی هستند و پرچم کیفیت بخشی و ایجاد تحول در مدارس در دست آنها است تا راه گم نشود و به رسالت‌های اصلی و اساسی آموزش و پرورش اهتمام بسیار جدی تری صورت گیرد.

کد خبر 369019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.