هیچ سازمانی در ایران جایزه ملی کیفیت را دریافت نکرده است

دبیر ملی جایزه کیفیت ایران گفت: طی ۱۵ سال اخیر هیچ شرکت و سازمانی در ایران جایزه ملی کیفیت را دریافت نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرویز درویش ظهر امروز (پنجشنبه) در برنامه تجلیل از مدیران حائز رتبه ممتاز کشوری برنامه تعالی مدیریت مدرسه در جمع فرهنگیان اصفهان اظهار کرد: با توجه به همکاری سازمان ملی استاندارد و وزارت آموزش و پرورش طرح تعالی مدیریت مدرسه در دستور کار قرار گرفت و راهکارهای عمومی برای تحقق این امر ارایه شد.

وی با بیان اینکه از  سال ۹۶ قانون ملی استاندارد به نام قانون تربیت و توسعه نظام استاندارد تغییر یافت، افزود: یکی از بندهای اساسی این قانون توجه به ارزیابی ملی کیفیت است که بر جایزه ملی کیفیت به واسطه مصوبات شورای عالی اسلامی نیز تاکید شده است.

دبیر ملی جایزه کیفیت ایران گفت: با گذشت ۱۵ سال از اجرای قانون ملی کیفیت هنوز هیچ شرکت و سازمانی موفق به دریافت تندیس ملی کیفیت نشده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم روزی نظام آموزشی  بتواند جایزه ملی کیفیت را دریافت کند، گفت: سازمان ملی استاندارد پایه‌گذاری در جایزه ملی کیفیت انجام داده است و ذیل آن همه دستگاه‌های اجرایی به نوعی ارزیابی‌های ملی خود را معرفی کرده‌اند.

درویش گفت: امسال از مجموع ۱۲۵ مدرسه‌ای که درجه اهتمام کیفیت را کسب کردند از ۱۰ مدرسه تقدیر به عمل آمد.

وی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد سعی دارد در ریل‌گذاری کیفیت بخشی به نظام آموزشی در کنار آموزش و پرورش باشد، اضافه کرد: سازمان استاندارد نیز در نظر دارد سند ملی کیفیت را تغییر دهد به گونه‌ای سازمان‌ها با توجه به سند بالادستی خودشان ماموریت و نقطه چشم‌اندازشان را تالیف کنند و در نهایت در جمع بندی همه اسناد، سند ملی راهبرد کیفیت تدوین شود.

مدیر ارزیابی کیفیت کالا و خدمت سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه تاکنون در ۴۰ هزار مدرسه در سطح کشور ارزیابی برای تعریف استانداردها انجام شده است، گفت: آنچه که در بحث تعالی مدیریت مدرسه ضروری به نظر می‌رسد، این است که فرایند سازمان ملی استاندارد به عنوان یک سازمان بیرونی در جلسات سیاست‌گذاری و حوزه معاونت متوسطه مسیر صحیحی است که باید مورد توجه واقع شود.

کد خبر 369018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.