پاشینیان: بدون سفر به اصفهان نمی‌توان فرهنگ ایران را شناخت

نخست‌وزیر ارمنستان گفت: با توجه به پیشینه تاریخی اصفهان که گویای فرهنگ غنی ایرانی است نمی‌توان بدون دیدار از این شهر پی به عمق فرهنگ ایرانی برد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نیکول پاشینیان ظهر امروز پنجشنبه-نهم اسفندماه- در رابطه با دلایل سفرش به اصفهان به خبرنگاران گفت: برای بار دوم است که من به ایران سفر می‌کنم و معتقدم با توجه به وجود پیشینه تاریخی اصفهان که گویای فرهنگ غنی ایرانی است، نمی توان بدون دیدار از این شهر پی به عمق فرهنگ ایرانی برد.

وی در رابطه با تاثیر این سفر بر روابط ایران و ارمنستان گفت: این سفر می تواند باعث توسعه روابط بین دو کشور شود و یقینا ابعاد گسترده تری در زمینه همکاری دو کشور ایجاد خواهد کرد.

لازم به ذکر است که نخست وزیر ارمنستان در بدو ورودش به شهر زیبای اصفهان به میدان نقش جهان رفت و از مسجد امام بازدید کرد. در حین این بازدید مسعود نیک آیین، مدیر کل تشریفات استانداری اصفهان در زمینه اصفهان و تاریخچه آثار تاریخی این شهر توضیحاتی برای نخست وزیر ارمنستان و هییت همراه وی داد.

پاشینان بعد از ظهر امروز از کلیسای وانک(امناپرکیچ) اصفهان بازدید کرد. وی در بدو ورود بر اساس سنت دیرینه ارامنه با نان و نمک پذیرایی و سپس با نثار دسته گل بر بنای یادبود شهدای ارامنه قتل عام ۱۹۱۵، یاد آنها را گرامی داشت.

پاشینیان در ادامه از موزه کلیسای وانک نیز دیدار کرد. در این بخش از برنامه اسقف سیپان کوشکریان اوهانیان، رییس مجمع نمایندگان شورا و میناسیان رییس شورای خلیفه گری به همراه دیگر مسئولان جامعه ارامنه از وی استقبال کردند.

برنامه پایانی نخست وزیر ارمنستان حضور در باشگاه آرارات و  دیدار با ارامنه ساکن اصفهان بود.

کد خبر 369013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.