بسیاری مدارس کشور از کیفیت مطلوب آموزشی عقب مانده‌اند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر در بسیاری مدارس کشور از حداقل تجهیزات برخوردار و از کیفیت مطلوب آموزشی عقب مانده‌ایم، گفت: سیستم نظام آموزشی کشور هر روز فقیرتر شده است و با علم به همه این مشکلات تلاش می‌شود که تعالی مدیریت مدرسه را رو به جلو پیش ببریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالمسعود عمادی پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در برنامه تجلیل از مدیران حائز رتبه ممتاز کشوری برنامه تعالی مدیریت مدرسه در جمع فرهنگیان اصفهان اظهار کرد: تعالی یک مفهوم الهی و از صفات خداوند متعال بوده و یک راه بی پایان است، بنابراین هر کسی در هر مکانی که باشد باید یک قدم رو به جلو بردارد.

تعالی مدیریت مدرسه محفل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

وی با تأکید به اینکه برنامه تعالی مدیریت مدرسه محفل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، گفت: این سند یک میثاق جمعی بوده که همه به آن متعهد هستند و به عنوان سند بالادستی است ضمن اینکه باید توجه داشت که هر سند بنیادین شامل دو بخش توانمندی و زیرساخت‌ها و رسیدن به نتیجه است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش  تصریح کرد: ایجاد توانمندی در حوزه مدیریت راهبری آموزشی ضروری است و بدون داشتن مدیر شایسته و نظام مطلوب مدیریت در مدرسه نمی‌توان کاری پیش برد.

وی ادامه داد: باید در حوزه پژوهش و ارزیابی و تجهیزات مدارس هم تحول ایجاد کنیم، فضا و تجهیزات مدارس نیازمند تحول است ضمن اینکه باید درحوزه منابع مالی آموزش و پرورش را تقویت کنیم.

عمادی با بیان اینکه اعتبارات دولتی و همراهی خانواده‌ها با مدارس لازمه تقویت آموزش و پرورش است تصریح کرد: کمک‌های بین‌المللی و همچنین همکاری خیرین مدرسه ساز دیگر منابع تامین کننده برای تقویت سیستم آموزش و پرورش است.

به سمت مهارت محوری حرکت کنیم

وی گفت: نظام‌ آموزشی‌ که بتواند اعتماد و توجه مردم را به خود جلب کند موفق خواهد بود و دراین شرایط می‌تواند از آموزش محوری به سمت مهارت محوری سوق پیدا کند.

به گفته معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان باید مشارکت اجتماعی و سیاسی داشته باشند و ضمن احترام گذاشتن به ارزش‌ها به سلامت روحی، روانی و جسمی آنها نیز توجه ویژه صورت گیرد.

عمادی با بیان  اینکه طی سال‌های اخیر بیشتر به جنبه‌های نظری تأکید شده است، افزود: امروز مهارت آموزی مورد توجه است و باید در مدارس نیز در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای اجرای سند تحول بنیادین نیازمند برنامه عملیاتی و چارچوب‌ها هستیم، اظهار کرد: مدیران موفق این برنامه تعالی را درک کرده‌اند و با برنامه‌ریزی بهره‌ورانه عمل کرده و توانسته‌اند با تعریف کار صحیح و به درستی اجرا کردن آن موفق شوند؛ می‌طلبد جمعیت این نوع مدیران را افزایش دهیم و در این راستا در نظر داریم در سال تحصیلی جاری همه مدارس تحت برنامه تعالی مدیریت مدرسه قرار گیرند.

عمادی با تأکید بر تحقق تعالی مدیریت مدرسه تصریح کرد: برای این امر مدیریت استاندارد در مدارس و همراهی فرهنگیان ضروری است؛ باید انگیزه و سطح سواد مدیران را افزایش دهیم و  با تدوین برنامه عملیاتی با مشارکت فرهنگیان سطح تعالی مدارس را ارتقا بخشیم.

نظام آموزشی هر روز فقیرتر می‌شود

وی با بیان اینکه در حال حاضر در بسیاری از مدارس کشور از حداقل تجهیزات برخوردار و از کیفیت مطلوب آموزشی عقب مانده‌ایم، ادامه داد: سیستم نظام آموزشی کشور هر روز فقیرتر شده است و با علم به همه این مشکلات تلاش می‌شود که تعالی مدیریت مدرسه را رو به جلو پیش ببریم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در دل همه این سختی‌ها می‌توان راهی پیدا کرده یا راهی ساخت، افزود: ظرفیت‌های بزرگی در مدارس وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد که از آن جمله می‌توان به معلمان، دانش آموزان و دیگر همکاران فرهنگی اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید کل وزارت آموزش و پرورش برای اجرای برنامه تعالی مدیریت مدرسه بسیج شود، اظهار امیدواری کرد که همه اقدامات در دستور کار در سایه امنیت اجرایی شود.

کد خبر 369012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.