برای جوان‌سازی پوست چه میوه‌هایی بخوریم؟

میوه‌ها بهترین انتخاب برای حفظ سلامتی پوست هستند چرا که برخلاف داروهای شیمیایی عوارضی برای بدن ندارند.

به گزارش ایمنا، داشتن پوستی صاف و شفاف یکی از مهم‌ترین دغدغه بانوان است تا جایی که برای دستیابی به این هدف اقدام به پرداخت هزینه‌های بسیار بالا و حتی پیروی از برخی روش‌های خطرناک و غیر اصولی می‌کنند. بعضی از این شیوه‌ها ممکن است در آینده منجر به خطرات جدی برای سلامتی شده و حتی بروز چروک‌های بیشتر و یا لک صورت را به دنبال داشته باشند. بنابراین همیشه استفاده از شیوه‌های طبیعی در اولویت قرار دارند؛ یکی از این شیوه‌ها، مصرف میوه‌ها، به صورت خوراکی یا ماسک است که تأثیرات مثبت آن‌ها نیز کاملا به اثبات رسیده است. در ادامه به معرفی بهترین میوه‌ها برای مبارزه به چین و چروک‌های صورت می‌پردازیم.

کیوی
شاید بتوان از کیوی به عنوان بهترین مبارز برای مقابله با پیری پوست نام برد. وجود ویتامین‌های E و C، همچنین مقادیر بالای فیبر و مواد مغذی در این میوه آن را تبدیل به یکی از بهترین راهکارها برای جوان‌سازی پوست و مبارزه با روند پیری کرده است.

موز
موز سرشار از مواد معدنی، مواد آنتی اکسیدانی و ویتامین است و قرار دادن یک لایه نازک از موز له شده روی پوست به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه و شستشوی آن با آب ولرم به مرطوب کنندگی، جوان‌سازی و رفع چین و چروک پوست کمک می‌کند. 

آووکادو
از این میوه در ساخت انواع کرم‌های ضد چروک نیز بهره گرفته می‌شود. چرا که آووکادو با کاهش روند پیری باعث از بین رفتن چین و چروک‌ها و حفظ سلامت پوست می‌شود. قرار دادن گوشت این میوه روی پوست به مدت یک الی دو بار در هفته نقش بسیاری در حفظ زیبایی صورت دارد.

پاپایا
انبه هندی یا پاپایا سرشار از ویتامین‌های A، C،E و فیبر و مواد معدنی است که در پیشگیری از  آسیب‌های پوست نقش بسزایی دارند. ماسک این میوه می‌تواند جوانی، شفافیت و زیبایی را برای پوست صورت به ارمغان بیاورد. 

آناناس
آناناس از جمله میوه‌های پرخاصیت و مفید با خواص درمانی فراوان و ترمیم کنندگی است. قرار دادن برش های نازک این میوه بر روی نواحی آسیب دیده پوست و شستشوی آن پس از ۲۰ دقیقه نقش مؤثری در بالا بردن خاصیت ارتجاعی، مرطوب کردن و از بین بردن سلول‌های مرده پوست دارد.

هویج
قرار دادن مخلوطی از هویج پخته له شده و عسل روی پوست به مدت حداقل ۳۰ دقیقه سبب افزایش تولید کلاژن و در نتیجه صاف شدن پوست می‌شود.

کد خبر 369007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.