بی‌توجهی به ریزگردها مسائل اجتماعی را امنیتی می‌کند

رییس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: بی توجهی به مسئله ریزگردها ممکن است برخی مسائل اجتماعی را به موضوع امنیتی تبدیل کند.

عبدالزهرا سنواتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه تمرکز ویژه بودجه سال آینده شهرداری اهواز بیشتر در حوزه خدمات شهری است اظهار کرد: در سال ۹۷ به‌خاطر مشکلات اقتصادی بسیاری از هزینه ها به ویژه هزینه‌های جاری را کم کردیم تا امکان تکمیل پروژه‌های ناتمام فراهم شود.

وی مبلغ بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری اهواز را هزار و ۶۲۲ میلیارد تومان و بدون افزایش نسبت به سال گذشته عنوان کرد و افزود: در خصوص تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره ترافیکی گام‌های خوبی برداشته شده و قصد داریم در بودجه سال دیگر نیز پروژه های نیمه کاره شهری را طبق برنامه‌ریزی تکمیل کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر اهواز تصریح کرد: پل شهید کجباف که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ترافیکی اهواز است در سال جاری به بهره‌برداری رسید و در کنار آن پروژه‌های شاخصی مانند پل ولایت و بلوار شهدای خادم الشهدا نیز تکمیل شد تا در کنار حوزه خدمات شهری، بتوانیم پروژه‌های نیمه‌کاره شهر را تکمیل کرده و در سال آینده هم این روند را ادامه دهیم.

وی با اشاره به اینکه امسال وضعیت کنترل ریزگردها در شهر اهواز مناسب‌تر از سال‌های گذشته بود، توضیح داد: تالاب هویزه ورود ریزگردها را از سمت غرب و عراق کنترل می‌کند و تالاب شادگان در جنوب خوزستان نیز نقش مهمی در کاهش ریزگردها دارد، اما خشکسالی سال‌های گذشته و انتقال آب از حوزه کارون به بخش‌های دیگر باعث شده که این دو تالاب مهم خوزستان بدون آب بمانند.

سنواتی با تاکید بر اینکه بی توجهی به مسئله ریزگردها ممکن است برخی مسائل اجتماعی را به موضوع امنیتی تبدیل کند ادامه داد: خوزستان برای کاهش ریزگردها نیاز به تعیین حق‌آبه تالاب‌ها دارد زیرا افزایش بارندگی‌های امسال باعث کاهش ۱۰ درصدی ریزگردها نسبت به سال گذشته شد چرا که در بارش‌ها تالاب‌ها پر از آب شده و نیاز ما در موضوع زیست محیطی تا حدودی پاسخ داده شد.

وی با اشاره به اینکه فقر روستاها و شهرهای کوچک باعث مهاجرت از این مناطق به سمت شهرهای بزرگ و کلانشهرها می‌شود اضافه کرد: در کلانشهرها پروژه‌های بزرگ و ملی افتتاح می‌شود اما در شهرهای کوچک چنین نیست بنابراین دولت باید در موضوع غنی سازی شهرهای کوچک در زیرساخت‌ها دست به‌کار شده و اشتغال، خدمات، رفاه و عمران را برای مردم آنجا فراهم کند تا مهاجرت به کلانشهرها کاهش یابد.

کد خبر 369005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.