رونمایی از نخستین مرامنامه رسانه‌ای کشور در شهرضا

شهرضا – معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شهرضا گفت: "مرامنامه رسانه ای من و والدینم در فضای مجازی" برای نخستین بار در ایران توسط دانش آموزان شهرضایی و در حضور والدین رونمایی و امضا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمدمهدی مولاییان ظهر امروز (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری سلسله همایش‌های "مدیریت رسانه در خانواده"، با حضور "محمدرضا کشانی"، کارشناس‌ارشد رسانه و مدرس دانشگاه، یادآور شد: این همایش‌ها از دی‌ماه امسال و به مدت شش هفته با هـدف ارتقای سطح سواد رسانه‌ای خانواده‌ها و با تاکید بر بروزرسانی اطلاعات والدین در فضای مجازی و آموزش مدیریت استفاده صحیح از آن به نوجوانان دختر برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: آشنای والدین با مفهوم رسانه، انواع و کاربردهای آن، اهداف رسانه‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی و چگونگی کنترل و نظارت بر نوجوانان در شبکه‌های اجتماعی از دیگر محورهای این همایش‌ها است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شهرضا خاطرنشان کرد: نوجوانان دختر والدین شرکت‌کننده در این همایش‌ها نیز با موضوعاتی همچون مدیریت مصرف و رژیم رسانه، فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی، حریم خصوصی، گروه‌های دوستیابی و معضلات و مسائل آن آشنا شدند.

مولاییان ایجاد تالار گفتمان نوجوانان و شرکت‌کنندگان را از مزایای برگزاری این همایش‌ها برشمرد و تصریح کرد: ۱۵ دبیرستان دخترانه از بین مدارس شهرضا برای شرکت در این طرح آزمایشی انتخاب شدند.

وی از توزیع ۲۰ جلد کتاب در این همایش‌ها بین والدین و دانش آموزان خبر داد و اظهار کرد: تلاش می‌کنیم با پخش کلیپ‌های آموزنده ، معرفی کانال‌ها و سایت‌های مفید و ارزشمند و برگزاری مسابقات مختلف در زمینه تحلیل محتوای فیلم‌های کوتاه آموزشی و بیان نقطه نظرات، چالش‌ها و دغدغه‌های ذهنی نوجوانان در شبکه‌های اجتماعی به کاهش آسیب‌های موجود در این زمینه کمک کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شهرضا خاطرنشان کرد: به دنبال اجرای این طرح آموزشی، در یک رویداد فرهنگی ویژه برای نخستین بار در استان اصفهان تست اعتیاد رسانه به صورت عمومی برای شرکت کنندگان و پایش نتایج آن انجام شد و سپس از "مرامنامه رسانه ای من و والدینم در فضای مجازی" رونمایی شد.

وی تصریح کرد: این مرامنامه توسط "نگار رضایی" به نمایندگی از سوی دانش آموزان قرائت شد و سپس مسئولان حاضر در جلسه آن را امضا کردند.

کد خبر 368995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.