سالانه بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری برای مترو هزینه می‌شود

شهردار اصفهان گفت: امروز عملیات حفاری تونل خط دو قطار شهری اصفهان با حضور مسئولان و مردم آغاز می‌شود تا شاهد خدمتی دیگر برای رفاه شهروندان باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز -پنجشنبه ۹ اسفندماه ۹۷- در برنامه رادیویی" شهر پرسشگر؛ شهردار پاسخگو" اظهارکرد: امروز عملیات حفاری تونل خط دو قطار شهری آغاز می‌شود؛ احداث این خط اتفاق بزرگ و اثرگذاری در کاهش آلاینده‌ها و ترافیک است.

وی افزود: قرار بود مراسم امروز با حضور محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شود، اما با توجه به اینکه به طور همزمان نخست وزیر ارمنستان مهمان اصفهان است و باید تمام مسئولان سیاسی حضور داشته باشند، از این رو حضور معاون رییس جمهور را برای برنامه دیگری در نظر گرفتیم و امروز این مراسم با حضور مسئولان استانی برگزار می‌شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه نخستین ایستگاه خط دو قطار شهری اصفهان از شمال غربی در جاده حبیب‌آباد آغاز می‌شود، افزود: در مسیر شهرک امام حسین(ع)، زینبیه و عاشق اصفهانی نیز ایستگاه های قطار شهری در حال ساخت است؛ مسیر خط دو قطار شهری به میدان قدس، میدان امام علی(ع)، چهارراه شکرشکن، چهارراه فلسطین ادامه یافته و در میدان امام حسین(ع) با خط یک قطار شهری تلاقی پیدا می‌کند و در ادامه به سمت خیابان طالقانی، بیمارستان کاشانی، اتوبان خرازی و در نهایت به مدرس نجفی می‌رسد و پس از آن به میدان شهدای خمینی شهر ختم می‌شود که اولویت ما حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا مدرس نجفی است.

نوروزی تاکید کرد: برای حفاری خط دو قطار شهری دو دستگاه کارترهد از آلمان خریداری شده که یکی از آنها در محل، مستقر و دستگاه دیگر در حال ترخیص از گمرک است.

وی با بیان اینکه برای مسیر خط دو در محل ایستگاه مدرس نجفی نیز مذاکراتی شده و اقدامات مقدماتی آن در حال انجام است، گفت: خط دو قطار شهری بزرگترین پروژه در دست اجرای شهرداری اصفهان است که سالانه بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری صرف آن می‌شود.

پردیس هنر مکان مناسبی برای ارتقای سطح فرهنگی شهروندان

شهردار اصفهان به افتتاح پروژه پردیس هنر اشاره کرد و ادامه داد: روز سه شنبه هفته جاری پروژه مهم پردیس هنر به عنوان یک پروژه فرهنگی افتتاح شد، بزرگترین پروژه‌ای که طی یک سال و نیم گذشته با سرعت پیش رفت و سرانجام در زمینی به وسعت ۸۰ هزار مترمربع زمین و با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

شهردار اصفهان با بیان اینکه پروژه پردیس هنر در ایام نوروز یکی از مکان‌های مناسب برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و رفاهی خواهد بود، گفت: این پروژه محیط مناسبی برای گردشگری است و با توجه به اینکه این محل سالن آمفی تئاتر رو باز با ۳۲۰۰ صندلی دارد بخش‌های خصوصی و دستگاه‌های دولتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

نوروزی ابراز امیدواری کرد: پروژه پردیس هنر محل مناسبی برای ارتقای سطح فرهنگی شهر و شهروندان باشد و از این محیط به خوبی استفاده شود.

اسفند؛ ماه سرداران شهید

وی با بیان اینکه در اسفندماه تلاش های شهرداری افزایش پیدا می‌کند زیرا شهر برای پذیرایی از مسافران آماده می‌شود، گفت: اسفند، ماه سرداران شهید «حمیدباکری»، «حسین خرازی»، «شهید عباس کریمی»، «ابراهیم همت» است که یاد تمام این شهیدان به ویژه شهید خرازی را که دیروز سی و دومین سالگرد ایشان بود گرامی می‌دارم؛ شهید خرازی یک شهید نام آشنا برای مردم و از فرماندهان بزرگ دوران دفاع مقدس بود که به روح پر فتوح تمام آنها درود می‌فرستم و امیدوارم خدا به ما توفیق دهد در مسیر شهدا حرکت کنیم.

به دنبال جلب رضایت شهروندان هستیم

شهردار اصفهان با یادآوری اینکه دو هفته قبل یکی از شهروندان درباره آسفالت کوچه حناساب‌ها واقع در منطقه سه شهرداری اصفهان با برنامه رادیویی«شهر پرسشگر-شهردار پاسخگو» تماس گرفت و گلایه خود را از نامناسب بودن این کوچه مطرح کرد، گفت: مدیر منطقه سه شهرداری به محل مورد نظر مراجعه و با انجام پیگیری لازم و رفع مشکل، رضایت شهروندان آن نقطه از شهر حاصل شد.

نوروزی خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان به دنبال جلب رضایت مردم است و همواره در این مسیر کوشیده و از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.

خانه تکانی شهر

وی با بیان اینکه در آستانه نوروز ۹۸ شهر در حال خانه تکانی است، اظهارکرد: در حال حاضر تمام امکانات و تجهیزات در شهر بسیج شده تا رفت و روب خوبی از دیوارها، جداول و المان‌های شهر انجام شود.

شهردار اصفهان افزود: در هر کدام از مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان بین ۴۰ تا ۵۰ نفر برای رنگ آمیزی جدول‌ها فعالیت خود را آغاز کردند و امیدواریم فضایی فراهم شود تا تمام شهروندان و مسافران نوروزی از زیبایی‌های شهر لذت ببرند و یقین داشته باشند که در نوروز روزهای خوبی را در اصفهان سپری خواهند کرد.

نوروزی اظهار امیدواری کرد: هموطنان ما، اصفهان را مقصد سفر خود قرار دهند چرا که با سفر به این شهر، قطعا روزهای خوبی را می‌گذرانند؛ در این راستا ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز شهر اصفهان و کمیته‌های متعدد آن شکل گرفته است.

تفکری نو در شهرداری

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان در هفته گذشته نخستین جایزه تعالی سازمانی را به خود اختصاص داد، تصریح کرد: اقدام شهرداری برای در معرض ارزیابی و قضاوت قرار گرفتن، کاری شجاعانه و برخواسته از تفکری نو در یک شهرداری بود.

شهردار اصفهان گفت: همچنین شهرداری اصفهان توانست رتبه برتر بهینه سازی مصرف انرژی در کشور و رتبه دوم در انرژی های تجدیدپذیر را کسب کند.

بسیج همه امکانات برای نوروز ۹۸

نوروزی در مورد تردد خودروها و مردم در کوچه بیت الحسین واقع در خیابان نشاط نیز اظهار کرد: در روزهای پایانی سال تردد در چهارباغ عباسی و حدفاصل میدان امام (ره) تا میدان امام علی (ع) افزایش می یابد بنابراین در این دو نقطه نیاز به پارکینگ و روان سازی داریم و در این راستا شهرداری منطقه سه تلاش‌هایی را برای تسهیل رفت و آمد شهروندان در دست اقدام دارد.

وی ادامه داد: برای ایام نوروز نه تنها شهرداری اصفهان همه امکانات را بسیج می‌کند، بلکه یکی از اداراتی که بیشترین نقش را در تسهیل عبور و مرور دارد آموزش و پرورش است که امسال با تعامل شهرداری و این اداره، مدارس اصفهان برای پارک خودروها به کمک شهر می‌آیند.

ساماندهی پیاده روهای خیابان کاشانی

شهردار اصفهان در خصوص پیاده‌روهای خیابان کاشانی و وجود قصابی‌ها و ماهی فروش‌ها در این خیابان که مورد پرسش یکی از شهروندان قرار گرفت، گفت: همه پیاده‌روها باید اصلاح شود که این کار در دست اقدام است؛ دو طرف خیابان آیت الله کاشانی شمالی دارای عقب نشینی است که پیاده روسازی‌های آن هم انجام شده و در مکان‌هایی که فضا اجازه دهد و پیوستگی داشته باشد پیاده روسازی انجام می‌شود. 

شهردار اصفهان تصریح کرد: در سال‌های اخیر تعدادی از ماهی فروش‌ها و قصابی‌ها از خیابان فروغی به خیابان آیت الله کاشانی انتقال یافتند و نمی‌توان با حضور برخی مشاغل در نقاط شهر مخالفت کرد چرا که در همه نقاط شهر باید امکان دسترسی مردم به نیازهای اولیه با رعایت بهداشت فراهم شود؛ البته در روزهای اخیر به دلیل مشکلاتی که در عرضه گوشت قرمز ایجاد شده است تجمع مردم در مغازه‌های قصابی این خیابان افزایش یافته است.

وی در مورد حمام‌های قدیمی منطقه یک نیز گفت: بخش‌هایی از این موضوع به اداره کل اوقاف باز می‌گردد که به شهرداران مناطق و مدیران مرتبط گفتم جلساتی برای رفع این موضوع با اوقاف داشته باشند؛ حمام هایی که می‌تواند به سرمایه تبدیل شود با رایزنی اوقاف و شهرداری باید به بخش خصوصی واگذار شود و در این ارتباط در هفته اخیر جلساتی برگزار شده است؛ اما به طور کلی حمام‌ها زیر نظر اوقاف است.

پیاده روسازی خیابان‌ها بر اساس بودجه

وی در خصوص پیاده روهای منطقه هفت به ویژه در خیابان کاوه و آل محمد نیز تصریح کرد: با توجه به اینکه خیابان کاوه شاهراه ورودی اصفهان است، بازسازی پیاده‌روها و ساخت پیاده رو خیابان کاوه و شرق آن از میدان شهدا تا پل شریعتی طی یکی دو سال اخیر انجام شده است.

شهردار اصفهان گفت: در حال حاضر خیابان کاوه مشکل پیاده رو ندارد و قسمتی که مورد اشاره یکی از شهروندان اصفهانی است در منطقه هشت قرار دارد؛ در این محدوده نیز شهرداری منطقه در حال احداث خط عابر پیاده است و به طور حتم شهرداری این منطقه برنامه‌ریزی هایی برای پیاده‌روسازی این محدوده دارد.

نوروزی تاکید کرد: نمی توانیم همه پیاده روسازی را در یک سال انجام دهیم و بر اساس بودجه و تدریجی این کار انجام می‌شود.

احداث بوستان محلی در محله قائمیه

وی در مورد تخلیه نخاله‌های ساختمانی در برخی نقاط منطقه ۱۳ به ویژه خیابان قائمیه که مورد پرسش یکی از شهروندان بود، افزود: این محل قرار است به پارک محلی تبدیل شود؛ زیرا حدود یک ماه پیش در بازدید از محله قائمیه یکی از درخواست ها و نیازهای این محله احداث بوستان بود در همین راستا زمین‌هایی که در گذشته در این محدوده تملک شده اما تجمیع نشده بود را تجمیع و برای احداث بوستان محلی طراحی کردیم؛ این بوستان در ۷۰۰۰ مترمربع طراحی شده و امیدواریم تا اوایل سال آینده ساخته شود.

شهردار اصفهان در پاسخ به سوال یکی از شهروندان در خصوص نبود پل عابر پیاده در خیابان شهید میثمی اظهار کرد: پل عابر پیاده در خیابان شهید میثمی وجود داشت اما به دلیل تصادف تریلی با این پل، مجبور شدیم پل تخریب شده را جمع آوری کنیم، اکنون نیز در حال آماده سازی پل عابر پیاده دیگری هستیم و قرار است تا پایان سال در خیابان شهید میثمی نصب شود.

تعیین تکلیف محوطه اطراف منارجنبان

نوروزی در مورد تعیین تکلیف محوطه اطراف منارجنبان نیز که مورد پرسش یکی از شهروندان بود اظهار کرد: منارجنبان یکی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه ۹ محسوب می‌شود؛ زمینی در اطراف منارجنبان برای احداث مجتمع تجاری در نظر گرفته شده که این مهم در شورای عالی سرمایه گذاری مورد بحث قرار گرفت و قرار شد این مجتمع در این زمین ۱۴ هزار مترمربعی البته با مساحت ۳۷۰۰ مترمربع از سوی بخش خصوصی احداث شود.

وی با بیان اینکه این پروژه قبل از پایان سال جاری تجهیز کارگاه خواهد شد، افزود: در اطراف منارجنبان یک قطعه زمین دو هزار متری وجود دارد که باید به پارکینگ تبدیل شود تا پس از احداث مجتمع تجاری با مشکل ترافیک و کمبود فضای پارک خودرو روبرو نشویم.

کد خبر 368994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.