ارتباط ۲۵ کیلومتری شمال شرق به غرب اصفهان

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: اولویت نخست در پروژه خط دوم مترو احداث ایستگاه‌های زینبیه تا کهندژ به طول ۱۵ کیلومتر با ۱۵ ایستگاه است. این بخش از مترو از دو جهت آغاز می شود و در میدان امام علی(ع) به هم متصل خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، محمدرضا بنکدار هاشمی با اشاره به اینکه خط دوم قطار شهری اصفهان از پایانه زینبیه آغاز و به میدان شهدای خمینی شهر ختم می شود، اظهار کرد: این خط در واقع شمال شرق شهر اصفهان را به غرب شهر به طول ۲۵ کیلومتر به هم متصل می‌کند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با بیان اینکه حفاری مکانیزه جبهه اول از شمال (پایانه زینبیه) آغاز می‌شود، تصریح کرد: طول هریک از این جبهه‌ها حدود هفت کیلومتر است؛ فاز اول این کار به صورت "دو چشمه" و فاز دوم از سمت غرب به صورت "تک تونله" حفر خواهد شد؛ حفاری تونلی که امروز (۹ اسفند ماه) آغاز می‌شود شامل ایستگا های شهید غفاری، زینبیه، عاشق اصفهانی، عمان سامانی، لاله، شاهد، قدس، ابن سینا و میدان امام علی(ع) است.

بنکدار هاشمی افزود: در جبهه غرب نیز حفاری شامل ایستگاه‌های کهندژ، شهید خرازی، آیت الله کاشانی، خلجا، میدان امام حسین(ع)، فلسطین، میدان نقش جهان و میدان امام علی(ع) است.  

وی بیان کرد: از مجموعه ایستگاه‌های فاز اول، احداث چهار ایستگاه از اواخر سال گذشته آغاز شده است و در ایستگاه شهید غفاری، شفت ورودی "تی بی ام" مستقر و به اصطلاح اورهال شده و آماده حفاری محل نخستین ایستگاه خط دوم است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با بیان اینکه حفاری ایستگاه زینبیه به دلیل عرض کم خیابان و در راستای تردد آسان مردم در زمان عملیات حفاری از زیر آغاز شده است اظهار کرد: حفاری ایستگاه عاشق اصفهانی نیز از زیرگذر عاشق اصفهانی و به صورت روباز در حال انجام است که با تعامل شهرداری و دستگاه های مرتبط ترافیک خودروها روان است و قسمتی که با مسیر زیرگذر تداخل دارد تا اوایل سال آینده به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: عملیات عمرانی ایستگاه عمان سامانی به عنوان ایستگاه چهارم در جبهه شمال نیز آغاز شده و مرحله بعد آغاز عملیات عمرانی ایستگاه لاله است که تا پایان سال اجرایی می شود.

بنکدار هاشمی مدت قرارداد حفر تونل خط دوم متروی اصفهان را ۳۶ ماه اعلام کرد و افزود: قرارداد عملیات حفاری تونل ها با شرکت "سابیر بین‌الملل" با حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار منعقد شده است.

وی با بیان اینکه مبلغ قرارداد در ایستگاه حرم زینبیه حدود ۵۲ میلیارد تومان، در عاشق اصفهانی ۲۷ میلیارد تومان و در ایستگاه عمان سامانی نیز ۵۰ میلیارد تومان است، گفت: نیروی انسانی مشغول کار در هر ایستگاه به صورت شیفت بندی حدود ۱۰۰ نفر است.

کد خبر 368992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.