برخورد پلیسی آخرین راهکار مبارزه با مواد مخدر است

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: برخورد پلیسی آخرین راهکار مبارزه با مواد مخدر است و پیش از آن باید سایر نهادهای مسئول به وظیفه خود عمل کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌اصغر رفیعی‌نژاد صبح امروز (پنجشنبه) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان خاطرنشان کرد: اعتیاد به مواد مخدر چهارمین بحران جهانی است که مردم و کشورها را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه هیچ‌کس نمی‌تواند مدعی ایمنی از آسیب مواد مخدر شود تأکید کرد: باوجود این که راهکارهای مختلفی برای مبارزه با مواد مخدر پیش‌بینی شده است، اما ابداع شیوه‌های جدید تولید مواد مخدر صنعتی هم افزایش یافته است.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه برخورد پلیسی آخرین راهکار مبارزه با مواد مخدر است یادآور شد: وقتی آمار کشفیات این مواد منتشر می‌شود باید بدانیم که آمار مقادیر کشف نشده نیز قابل اندازه‌گیری نبوده است.

رفیعی‌نژاد با بیان اینکه پیش از سنجش کارکرد برخورد پلیسی باید کارآمدی سایر نهادها بررسی شود تصریح کرد: افزایش مصرف مواد مخدر نشان می‌دهد خانواده و نهادهای آموزشی کارکرد مناسبی نداشته و تاثیر آموزه‌های آنان کاهش یافته است.

وی با اشاره به سرعت افزایش سرعت شیوع مصرف مواد مخدر در کشورهای جهان سوم و درحال توسعه اظهار کرد: استکبار جهانی از توزیع مواد مخدر به عنوان ابزاری برای مبارزه با کشورهای مدعی استقلال استفاده می‌کند تا نیروهای فعال و کارآمد آنان را از بین ببرد.

فرماندار شهرضا با بیان این که خانواده بخش مهمی از سنگر مبارزه با مواد مخدر است خاطرنشان کرد: وانهادن همه وظایف تربیتی نهاد خانواده به نهادهای آموزشی و رسانه‌ها، آثار مخرب و گاه جبران‌ناپذیری همراه دارد.

رفیعی‌نژاد با اشاره به اجرای طرح‌های فرهنگی، عمرانی و انتظامی مبارزه با اعتیاد در یکی از روستاهای این شهرستان اظهار کرد: از بیش از یکصد نفر معتادان شناخته شده در این منطقه، ۷۳ نفر موفق به ترک و ۳۷ نفر در حال ترک اعتیاد هستند که از این تعداد دو نفر زن هستند.

کد خبر 368980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.