۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
من اصلانم...

من اصلانم، اصلان هیچی ندار، اصلان هیچکس ندار، نه مهندسم نه خارج رفته، فقط می‌خواستم به خانواده لیلا بگویم مهندسم، دزد نیستم، من آینده امیر ارسلان تو هستم، پدر من نیز مانند تو به من و مادرم اهمیتی نمی‌داد و ما را مانند زباله از زندگی‌اش بیرون انداخت. من دزد کثیف، حاصل یک طلاقم...

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصلان زندگی تاریکش را "در آغوش انفجار" روایت می کند برای تماشاگرانی که در دومین شب جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله به تماشای کار محسن فروغی و تیم جوانش نشسته اند که در یک نمایش ملودرام از مشکلات اجتماعی افراد مختلف سخن می‌گویند.

 فروغی، کارگردان تئاتر "در آغوش انفجار" به خبرنگار ایمنا می گوید: تئاتر "در آغوش انفجار" یک تئاتر درام اجتماعی است که در محیط حرم امام خمینی(ره) و در بخش کنترل فشار خون خدمات درمانی آن اتفاق می افتد. در ادامه ماجرای این تئاتر بمبی در حرم کار گذاشته می‌شود و افراد مختلفی با مشکلات اجتماعی مختلف در این اتاق گیر می افتند و شاهد ادامه ماجرا هستیم.

او می افزاید: این نمایش حاصل تلاش جوانانی است که عاشق تئاتر هستند و با کار هنریشان آمده‌اند تا بگویند ما نیز می‌توانیم با کمترین هزینه به فعالیت هنری بپردازیم. برای یکدیگر غروری نداشتیم و با کمک یکدیگر توانستیم با تمام سختی‌های موجود کار را به سرانجام برسانیم.

فروغی "در آغوش انفجار" در خصوص روند تولید این تئاتر تصریح می کند: تقریباً ۴۰ روز زمان برای تمرین این تئاتر صرف کردیم و پس از بازبینی دوم موفق شدیم در میان ۱۷ گروه به مرحله اجرای تئاتر صعود کنیم.

فروغی با بیان اینکه این تئاتر نخستین تجربه کارگردانی من است، می گوید: در تمام سال‌های فعالیتم در تئاتر و پشت صحنه، تجربه کسب و همه را در این تئاتر پیاده کردم. از مسئولان انتظار دارم که به جوانان فرصت دهند. بسیاری افراد شاغل هستند، برخی دانشجو، اما با وجود درگیری‌های بسیاری که دارند و به خاطر علاقه به تئاتر روی صحنه می‌آیند و انتظار دارند که حمایت شوند.

او ادامه می دهد: بسیاری از کارهای تئاتری که در آن شرکت کردم مجوز اجرا نگرفت. گاهی برای یک تئاتر ماه‌ها زمان می‌گذاریم اما مجوز نمی‌گیرد. این عوامل ذوق هنرمندان را کور می‌کند. اگر تئاتر عیب و ایرادی دارد مسئولان به کمک هنرمندان بیایند و آن ایراد را بر طرف کنند.

او می گوید: شرایط اقتصادی جامعه بد است. بسیاری از تئاترها که اجرا می‌شود به دلیل شرایط بد اقتصادی در سالنی با ۴۰۰ نفر ظرفیت تنها با ۲۰ تماشاگر به صحنه می رود؛ تئاترها از طرف ارگانی حمایت نمی‌شود و این معضلی است که باید به صورت جدی پیگیری شود.

کارگردان تئاتر "در آغوش انفجار" می گوید: اصفهان روزی میزبان برنامه‌های طنز بوده است. مردم اصفهان بیشتر طرفدار طنز هستند و سبکی خاص از طنز را می‌پسندند. تئاترهایی با سبک تراژدی، درام و ملودرام طرفدارهای خاص خودش را دارد و عده کمی این سبک را می‌پسندند. برای اجرای تئاترهای طنز نیز به سختی مجوز می‌دهند چرا که زبان طنز تلخ است.

فروغی می افزاید: اگر غرور در کار هنر کنار برود و تواضع و فروتنی جای آن را بگیرد و دست به دست هم دهیم بهتر از پراکندگی موجود در تئاتر اصفهان است و بسیاری از مشکلات را رفع می‌کند.

کد خبر 368978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.