تربیت دینی بهترین راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی

شهرضا - رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا گفت: بهترین راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی تربیت دینی افراد است که باید از خانواده آغاز شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت‌الاسلام محمدحسن رهایی صبح امروز (پنجشنبه) در جلسه شورای همانگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان خاطرنشان کرد: تأثیر مذهب و سبک زندگی اسلامی در کاهش اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی غیرقابل انکار است.

وی ادامه داد: بر اساس احکام شرع مقدس اسلام مصرف مواد مخدر به هر دلیل و به هر اندازه حرام است، اما برای مقید بودن و عمل افراد به این تکلیف شرعی، لازم است پایبندی افراد به دین در وجود آنان نهادینه شده باشد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا با اشاره به نقش تربیتی خانواده در کاهش معضلات اجتماعی اضافه کرد: بهترین راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی تربیت دینی افراد است که باید از خانواده آغاز شود.

حجت‌الاسلام رهایی یادآور شد: دستگاه‌های دولتی و نهادهای اجتماعی هر اندازه کارایی داشته باشند نمی‌توانند به اندازه نهاد خانواده و والدین در تربیت افراد مؤثر باشند.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی نهادهای دینی و مراکز آموزشی، تقویت مبانی فکری و اعتقادی افراد است تأکید کرد: کارکرد اصلی این نهادها زمانی مشخص می‌شود که نهاد خانواده همسو با آن‌ها عمل کند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا با اشاره به طرح اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: آگاه سازی عمومی با رویکرد دینی از وظایف مهم سازمان تبلیغات اسلامی است که برای آن از نهادهای دینی مانند مساجد و هیئت مذهبی استفاده می‌کند و در همین راستا جلسات آموزشی برای مداحان، روحانیان و متولیان هیئت مذهبی برگزار می‌شود.

کد خبر 368976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.