درختان ۲۰ ساله به چهارباغ می‌آید

شهردار اصفهان به همراه جمعی از مدیران خود از پروژه پیاده راه سازی چهارباغ بازدید کرد.

به گزارش ایمنا به نقل اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، شهردار اصفهان به همراه جمعی از معاونین، ‌مدیران مناطق و روسای سازمان‌های شهرداری در ادامه جلسات و بازدیدهای دوره‌ای خود پس از تشکیل جلسه در محل سالن اجلاس سران و ارزیابی آخرین اقدامات انجام شده در خصوص نحوه اجرای این پروژه از محور میانی چهارباغ نیز بازدید کرد.  

قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان در این بازدید با بیان اینکه در ادامه جلسات ۱۵ روز یکبار پروژه‌های عمرانی، امروز در سالن اجلاس سران و خیابان چهارباغ حضور پیدا کردیم، اظهار کرد: با جلسه‌ای که در سالن اجلاس سران تشکیل شد و طی بازدیدی که از روند اجرای پروژه احیای چهارباغ به عمل آوردیم ارزیابی دقیقی از نحوه اجرای این پروژه‌ها صورت گرفت.

وی تصریح کرد: با توجه به نزدیکی به ایام نوروز اقدامات ویژه‌ای که لازم است برای پروژه چهارباغ انجام شود طی این بازدید مورد بررسی قرار گرفت. از آنجایی که با ازدحام جمعیت در ایام شب عید و به تبع آن رونق بازار و خرید و فروش بالای مردم در این محور مواجه هستیم مراعات حال کسبه و مردم در این محور مورد تأکید است، بنابراین تصمیم گرفته شد در این ایام اجرای فضای سبز پروژه چهارباغ که مزاحمت کمتری برای مردم دارد، انجام شود

شهردار اصفهان ادامه داد: بر اساس نقشه‌های موجود جانمایی‌های لازم برای کاشت درخت در چهارباغ برای جایگزینی درخت‌هایی که در سال‌های قبل و متاسفانه به دلیل عملیات مترو قطع شده بود، انجام شده و از امروز اجرای بخشی از پروژه تحت عنوان گلکاری،‌ درختکاری و فضای سبز آغاز می‌شود تا برای عید نوروز با محیط متفاوت‌تری در چهارباغ مواجه باشیم.  

وی تاکید کرد: اقدامات عمرانی چهارباغ که شامل اجرای پیاده راه میانی، حوض‌های هفت گانه، ایستگاه‌های توقف، آبنماها و ... می‌شود نیز پس از اجرای کارهای مربوط به فضای سبز ادامه می‌یابد.

نوروزی اضافه کرد: در اجرای پروژه چهارباغ نظرات کارشناسی کارشناسان میراث به جد اعمال می‌شود تا معیارهای میراثی و فرهنگی نیز در اجرای پروژه چهارباغ رعایت شود،‌ به همین دلیل با توجه به این موضوع، زمان دقیقی نمی‌توان برای اتمام پروژه اعلام کرد چراکه این پروژه، حساس و خاص است.

اقدامات ویژه در محور میانی چهارباغ برای ایام عید

همچنین فروغ مرتضایی نژاد، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان نیز در حاشیه بازدید از پروژه چهارباغ اظهار کرد: در این دوره نه تنها هیچ درختی در چهارباغ قطع نشد بلکه درخت نیز کاشته شد. به دلیل آن که متاسفانه طی سال‌های گذشته و در دوره دیگری از مدیریت شهری، برخی درختان چهارباغ به دلیل اجرای پروژه مترو برداشته شده بود، در فکر جایگزینی درختانی که سال‌های گذشته قطع شد هستیم و قصد اجرای فعالیت‌های ویژه‌تری برای این محور داریم.   

وی تصریح کرد: به همین منظور تعدادی درخت حدوداً ۲۰ ساله از خزانه سازمان جعبه و برای کاشت در محور چهارباغ آماده شد، امیدواریم کاشت این درختان بتواند فضای قبلی محور چهارباغ را بازگرداند و حال و هوای خوبی را به این محور بدهد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اضافه کرد: در محور چهارباغ علاوه بر کاشت این درختان چندین فرش گل،‌ گل آرایی، ‌درختچه‌های گل، شکوفه و ... نیز در بخش‌های مختلف این خیابان تا ۲۵ اسفند کار می‌شود.

وی ادامه داد: درختان جدیدی که قرار است در چهارباغ کاشته شود از نهال‌های ۴ تا ۵ ساله شکیل‌تر است و می‌تواند جایگزین خوبی برای درختان قبلی این خیابان باشد.

کد خبر 368934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.