نیروهای مسلح سالم تضمین کننده امنیت پایدار است

دادستان نظامی سابق استان اصفهان گفت: وقتی می‌توانیم به امنیت پایدار برسیم که دارای نیروهای مسلح سالم باشیم و سازمان قضایی نیروهای مسلح براساس قانون اساسی وظیفه رسیدگی به جرایم خاص نیروهای مسلح را برعهده دارد تا سلامت را در بین این نیروها برقرار کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا حجت‌الاسلام علی هادیان پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه دادستان نظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه امنیت نیاز واقعی انسان‌ها است، اظهار کرد: در سایه مقوله امنیت، عدالت ایجاد می‌شود و یکی از ارکان مهم امنیت در جامعه نیروهای مسلح هستند و خوشبختانه در ایران با وجود این نیروهای نظامی و تلاش آن‌ها در منطقه از امنیت بسیار خوبی برخوردار هستیم.

وی امنیت نظامی را یکی از مقوله‌های امنیت دانست و گفت: امنیت اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی از دیگر ابعاد مهم امنیت هستند  و می‌طلبد که به این مقوله ها هم دسترسی پیدا کنیم.

دادستان نظامی سابق استان اصفهان ادامه داد: وقتی می‌توانیم به امنیت پایدار برسیم که دارای نیروهای مسلح سالم باشیم و از این رو سازمان قضایی نیروهای مسلح ایجاد شده تا براساس قانون به جرایم خاص این نیروها رسیدگی کند و سلامت را در بین این نیروها برقرار سازد.

وی با اشاره به اینکه دادستان وظایف متعددی را برعهده دارد، اظهار کرد: نظارت برامور دادسرا ، نظارت بر امور ضابطین، سرکشی به زندان و بازداشت‌گاه‌ها و آموزش ضابطین از وظایف دادستان است و این وظیفه بسیار سنگین، پرمشغله و با استرس بالایی است.

هادیان با اشاره به اینکه دادستان نظامی بودن شغلی پراسترس و تنش زا است، گفت: اکنون باتوجه به وضعیت و مشکلات اقتصادی و وضعیت فعلی زندان‌ها اجرای احکام، جزای نقدی، حبس و موارد دیگر کار مشکلی است.

دادستان نظامی سابق استان اصفهان تصریح کرد: هنگامی که سرپرست و نان آور یک خانواده را حبس و بازداشت می کنیم به طور یقین دیگر اعضای خانواده هم دچار مشکلاتی می‌شوند و از این رو بهتر است احکام با در نظر گرفتن همه شرایط صادر شود.

وی یادآور شد: از سالی که این مسئولیت را برعهده داشتم آمار سازمان در پرونده‌ها و جرایم رو به کاهش بوده و در این سال‌ها سیر نزولی داشته است که این شرایط نتیجه تلاش فرماندهان در یگان‌ها و سازمان قضایی و برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی بوده است.

کد خبر 368933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.