باید تکلیف حقابه‌ها مشخص شود

رییس شورای اسلامی استان اصفهان با تأکید بر اینکه باید تکلیف حقابه‌ها مشخص شود، گفت: باید موضوع حقابه‌ها و آب استان را با استان‌های همجوار حل کرد در غیر این صورت مشکلات بیشتری گریبان‌گیر استان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالله کیانی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در اجلاسیه شورای اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: بدون شک بخشی از کمبود آب در استان ناشی از کاهش نزولات آسمانی، برداشت‌های بی‌رویه در بالادست، استقرار صنایع بزرگ در کنار رودخانه، مدیریت غلط و اظهارنظرهای احساسی است.

وی با تأکید بر اینکه باید تکلیف حقابه‌ها مشخص شود، افزود: باید موضوع حقابه‌ها و آب استان را با استان‌های همجوار حل کرد در غیر این صورت مشکلات بیشتری گریبان‌گیر استان خواهد شد.

رییس شورای اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه شورای اسلامی استان یک شورای فرادستی متشکل از نمایندگان شهرستان‌ها است، تصریح کرد: بررسی مشکلات استان، ارائه نظرات به شورای عالی استان‌ها در تهران و جلسات ماهانه با اعضاء و مدیران کل استان باعث حل شدن بسیاری از موضوعات و دریافت راهکارهای مفید بوده که همه این راهکارها به شورای عالی استان منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی استان اصفهان سه نماینده فعال در شورای عالی استان‌ها دارد، اظهار کرد: ایجاد ارتباط میان شوراهای سطح استان و همفکری برای حل مشکلات شهرستان‌ها و روستاها از وظایف این شورا است و شورای استان در حل بسیاری از اختلافات که روند حرکت شوراها را کند می‌کند، موثر واقع شده و همه این موانع را قابل رفع می‌داند.

کیانی تصریح کرد: در سال گذشته این شورا تمام توان خود را برای حل اختلافات در شهرستان‌ها به کار گرفت که بسیاری از آن‌ها هم موثر واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه نگاه به شورای اسلامی استان اصفهان یک نگاه دولتی نیست، تصریح کرد: این امر را باید یک ظرفیت و پتانسیل خوب دانست، همچنین نظارت بر حساب درآمدها و هزینه‌های سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان و بررسی و ارسال آن به وزارت کشور و همکاری با شورای برنامه‌ریزی استان در طرح های استانی و ملی و نظارت بر بودجه استان از دیگر وظایف شورای استان است که نمایندگان این شورا در کمیته مصوبات شوراها هم عضویت دارند. 

رییس شورای استان با تأکید بر اینکه از ابتدای دوره تاکنون ۱۸ جلسه شورای استان برگزار شده است، گفت: هدف ما همواره حل مشکلات و همفکری برای مسائل شوراهای سطح استان بوده که در این زمینه تعامل خوبی با مدیران دستگاهی استان داشته‌ایم و تاکنون در این جلسات مدیران بسیاری حضور داشته و همکاری لازم را با شورای استان داشته اند.  

کیانی با اشاره به دایر بودن دبیرخانه شورای استان که به صورت فعال در استانداری اصفهان مستقر است، اظهار کرد: شوراها قطعاً یاور و بازوی مشورتی و قوی دولت هستند، امیدواریم در دوره جدید بتوانیم با استاندار تعامل بهتری نسبت به گذشته داشته باشیم تا آبروی شوراهای استان حفظ شده و بیشتر از گذشته این شورا تقویت شود.

وی در خصوص مشکلات شهرداری ها و کاهش درآمد آن ها تصریح کرد: افزایش نرخ تورم و رکود حاکم بر ساخت و ساز باعث شده شهرداری ها با مشکل جدی درآمدی روبرو باشند و گره زدن درآمد شهرداری با عوارضات کار درستی نیست.

رییس شورای استان افزود: بسیاری از شهرداری ها در پرداخت حقوق نیروهای خود دچار مشکلات عدیده ای هستند، همچنین طبق قانون محل تشکیل جلسات شوراهای شهرستان باید درفرمانداری ها باشد، اما متأسفانه برخی شوراهای شهرستان ها در این زمینه با مشکلاتی روبرو هستند که امیدواریم استاندار محترم درخواست رسیدگی به این موضوع را صادر کند. 

کد خبر 368923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.