برگزاری نخستین المپیاد ورزشی زنان کارگر در اصفهان

نماینده مردم اصفهان گفت: برگزاری نخستین المپیاد ورزشی زنان کارگر فرصت مغتنمی است برای زنان کارگر که توانمندی های خود را شکوفا کرده و به منصه ظهور برسانند.

ناهید تاج الدین در گفتگو با ایمنا با اشاره به برگزاری  المپیاد ورزشی زنان کارگر کشور گفت: با پیگیری های چند ماهه ما، هفته آینده در روزهای ۱۱ و ۱۲ و ۱۳ اسفند، در اصفهان نخستین المپیاد ورزشی زنان کارگر برگزار خواهد شد که فرصت خوبی برای هم افزایی زنان کارگر است .

وی افزود: همانطور که می دانید زنان شاغل به همراه کارهایی که در خانه انجام می دهند،  به طور میانگین ۹۵ ساعت در هفته کار می کنند یعنی علاوه بر ۴۴ ساعت در محل کار، در خانه نیز کار می کنند و اینکه آنها علاوه بر کار به ورزش نیز اهمیت می دهند، نشان توان مضاعف آنهاست و زنان کارگر ورزشکار از این حیث تحسین برانگیزند.

تاج الدین خاطر نشان کرد: متاسفانه سرانه فضای ورزشی در اصفهان ۳۵ سانتی‌متر است؛ در حالیکه این فضا در کشور به ۶۵ سانتی متر می رسد، علاوه بر این سرانه فضای ورزشی زنان از این هم کمتر است، ضمن آنکه بر اساس برخی پژوهش های به عمل آمده، افسردگی در زنان ۳ الی ۴ برابر بیشتر از مردان است.در این میان زنان خانه دار بیشترین میزان افسردگی را به خود اختصاص داده اند.

وی تأکید کرد: زنان کارگر ورزشکار دو تابو را شکسته اند؛ یکی کار کردن زنان و نیز ورزش زنان؛ از این رو آنها الگوهایی هستند که باید در جامعه زنان بسط داده شوند.

تاج الدین گفت: برگزاری نخستین المپیاد ورزشی زنان کارگر  فرصت مغتنمی است برای زنان کارگر که توانمندی های خود را شکوفا کرده و به منصه ظهور برسانند.

نماینده مردم اصفهان خاطر نشان کرد: از نهادهایی همچون شرکت فولاد مبارکه ، شهرداری اصفهان، اتاق بازرگانی ، اتحادیه زنان کارگر ، هیئت ورزشی کارگری استان، اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و اداره کل آموزش پرورش که به ما در راه برگزاری المپیاد ورزشی بانوان کمک کردند، کمال تشکر را دارم و امیدوارم حاصل این تشریک مساعی برگزاری المپیاد ورزشی درخور توجهی باشد.

کد خبر 368910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.