آب شرب و غیرشرب شهرضا سالم است

شهرضا - رییس مرکز بهداشت شهرضا گفت: امسال ۱۴ هزار و ۹۵۰ مورد کلرسنجی، ۷۳۲ مورد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی، ۲۴۱ مورد نمونه برداری از استخرهای شنا، ۸۵ مورد نمونه‌برداری از آب و یخ کارخانجات یخ‌سازی و سه مورد نمونه‌برداری از پساب تصفیه خانه صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، فرزانه کمایی عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان، اظهار کرد: سالانه حدود شش میلیون نفر در جهان به دلیل آسیب‌دیدگی در جشن‌ها می‌میرند و چند برابر این رقم، دچار آسیب‌های جدی، معلولیت‌های موقت یا دائم می‌شوند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان بیش از سایر اقشار در معرض مخاطرات ناشی از سوانح چهارشنبه آخر سال قرار دارند، ادامه داد: در سال‌های ۹۴ و ۹۵ از مجموع آسیب‌دیدگان این حوادث، ۸۰.۵ درصد مرد و ۱۹.۵ درصد زن که ۴۱.۲ درصد از این افراد ، در رده سنی پنج تا ۱۹ سال، بوده‌اند.

رییس مرکز بهداشت شهرضا اضافه کرد: در فاصله سال‌های ۹۲ تا ۹۶، مجموعا ۳۱ نفر در حوادث چهارشنبه آخر سال شهرستان دچار آسیب‌دیدگی شدند که ۲۴ مرد و هفت زن بوده‌اند و بیشترین مقدار ناشی از سوختگی بوده است.

کمایی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده و آموزش مراقبان سلامت، تأکید کرد: والدین باید مراقب فرزندان خود باشند تا در روزهای پایانی سال دچار مشکلات جسمی و آسیب‌دیدگی نشوند.

وی همچنین با بیان اینکه آب شرب و غیرشرب شهرضا سالم است، اظهار کرد: امسال ۱۴ هزار و ۹۵۰ مورد کلرسنجی، ۷۳۲ مورد نمونه برداری میکروبی از آب آشامیدنی، ۲۴۱ مورد نمونه برداری از استخرهای شنا، ۸۵ مورد نمونه‌برداری از آب و یخ کارخانجات یخ‌سازی و سه مورد نمونه‌برداری از پساب تصفیه خانه صورت گرفته است.

کد خبر 368903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.