حفاظت از منابع آب، مسئله‌ای فراجناحی است

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: حفظ منابع آب، مسئله‌ای فراجناحی و به حیات انسانی ما مربوط است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌اصغر رفیعی‌نژاد پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان، اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست تنها یک وظیفه اداری یا دولتی نیست، همه افراد در این زمینه مسئولیت دارند.

وی با بیان اینکه حفظ منابع آب، مسئله‌ای فراجناحی است، تصریح کرد: صیانت از آب به حیات انسانی ما مربوط است و کسی حق ندارد از آن برداشت دیگری داشته باشد.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه ایران در اقلیم خشک جهان واقع شده است، یادآور شد: پیشینیان ما با درک اهمیت آب و نقش آن در زندگی انسان‌ها، شیوه‌های ابداعی مهمی برای حفظ آب اختراع کردند که باید احیا و در بعضی موارد باید روزآمد شود.

رفیعی‌نژاد با تأکید بر مقابله قاطع با چاه‌های غیرمجاز، خاطرنشان کرد: کسی حق ندارد برای سودجویی یا تأمین منافع خود به حقوق دیگران تجاوز کند، بنابراین مسدود کردن این چاه‌ها با جدیت دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: بهره‌برداری افراطی یا غیر قانونی از آب‌های زیرزمینی و خشکسالی در سالیان متوالی باعث از بین رفتن ذخایر آبی کشور شده است، اما باید یک بار با قاطعیت با این رویه مقابله شود.

فرماندار شهرضا با تأکید بر آگاه‌سازی عمومی در حفظ محیط زیست و منابع آب، خاطرنشان کرد: تقویت سازمان‌های مردم‌نهادی که در این زمینه تشکیل شده، نقش مهمی در حفظ سرمایه‌های طبیعی ملی دارد.

رفیعی‌نژاد اضافه کرد: فرونشست زمین در نتیجه رویدادهای اقلیمی و محیطی، مسئله‌ای مهم و غیرقابل انکار است که بخش زیادی از دشت‌های کشور را تحت تأثیر قرار داده و در دشت مهیار شهرضا نیز مشاهده شده است.

وی تأکید کرد: جلوگیری از افزایش آسیب‌های طبیعی نیازمند مشارکت همگانی بین مردم و مسئولان است، زیرا تاریخ انقلاب اسلامی ثابت کرده است که بزرگترین مشکلات با هم‌افزایی و اتحاد قابل حل است.

فرماندار شهرضا یادآور شد: اقدامات غیرکارشناسی و شتابزده در حوزه محیط زیست، آثار و عواقب خطرناک و گاه غیرقابل جبران به دنبال دارد.

کد خبر 368886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.