آزادسازی حلقه حفاظتی ۸۵ درصد پیشرفت داشته است

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان از حلقه حفاظتی شهر به عنوان طرحی بزرگ و استراتژیک یاد کرد و گفت: آزادسازی حلقه حفاظتی و تقاطع غیر همسطح در بزرگراه شهید اردستانی تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت داشته است.

حمید شهبازی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: حلقه حفاظتی، طرحی بزرگ و استراتژیک است که می‌تواند در رفع مشکلات ترافیکی بسیار کارگشا باشد.

وی افزود: تقاطع غیرهمسطح در بزرگراه شهید اردستانی واقع در محدوده منطقه ۱۰ حدفاصل قهجاورستان تا بزرگراه شهید اردستانی به مساحت ۱۲۰ هزار مترمربع است که با ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه اجرا می‌شود.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان ادامه داد: "حلقه حفاظتی ترافیکی شهر" یکی از ابرپروژه‌های اصفهان به شمار می رود که پس از اجرا، امنیت جانی و زیست محیطی را به شمال شهر باز می‌گرداند.

وی با بیان اینکه تقاطع غیرهمسطح در اتوبان شهید اردستانی ارتباط مناطق ۱۰ و ۱۴ را در حلقه حفاظتی به هم متصل می‌کند، اضافه کرد: هدف از اجرای حلقه حفاظتی عملیاتی شدن طرح جامع کاهش آلودگی هوا، کاهش میزان مصرف سوخت و افزایش ایمنی و تسهیل عبور و مرور است.

شهبازی حلقه حفاظتی را یک شاهرگ اصلی در مباحث ترافیکی دانست و اظهار کرد: با توجه به حجم بالای تردد خودرو و تعداد خودروهایی که در هر روز شماره‌گذاری می‌شود، رینگ سوم ترافیکی پاسخگوی این حجم ترافیک در شهر نیست و حتی در ساعاتی از روز از خودرو اشباع می‌شود، از این رو اجرای عملیات احداث حلقه حفاظتی شهر اصفهان در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: بخش زیادی از بار ترافیکی شمال اصفهان به دلیل ورود خودروها از خارج شهر است، از این رو پیش‌بینی می‌شود با احداث و راه‌اندازی حلقه حفاظتی شهر از این حجم ترافیک و میزان سوانح و حوادث در رینگ سوم کاسته شود.

کد خبر 368884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.