آموزش و پرورش محور اجلاس نماز در سال آینده است

فریدونشهر- رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: آموزش و پرورش محور اجلاس نماز در سال آینده خواهد بود چراکه ۸۰ درصد از برنامه‌های ستاد اقامه نماز از سوی آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدونشهر، حجت الاسلام ابراهیم رنجبر در ستاد اجلاس نماز این شهرستان با تبریک میلاد حضرت فاطمه الزهرا(س) با بیان اینکه  اهداف برگزاری اجلاس نماز فرهنگ سازی این فریضه الهی در بین جامعه و نسل جوان است، اظهار کرد: نماز یک اصل مسلم در تمام ادیان بوده، هیچ پیامبری مبعوث نشده که نماز را اقامه نکند، تمام انبیاء الهی موظف به اقامه نماز و ترویج این فرهنگ در جامعه بودند.

وی تصریح کرد: به تعبیر قرآن جامعه‌ای که در آن نماز اقامه شود آن جامعه مصون خواهد ماند، پیام رهبر معظم انقلاب به اجلاس سراسری نماز این بود که نماز موجب مصون ماندن جامعه از لحاظ روحی و روانی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی می‌شود.

رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان با بیان اینکه اگر به دنبال رستگاری، موفقیت و پویایی و تعالی جامعه هستیم باید نماز به صورت واقعی اقامه شود و جوانان با انگیزه نماز را اقامه کنند، افزود: آموزش و پرورش محور اجلاس نماز در سال آینده خواهد بود چراکه ۸۰ درصد از برنامه‌ها ستاد اقامه نماز از سوی آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

وی افزود: در یک برنامه مدون برای مردمی شدن اجلاس نماز در یک هزار مدرسه، دو هزار نشست با حضور اساتید تخصصی نماز برگزار می‌شود البته تاکنون ۸۵۰  نشست در مدارس برگزار شده است.

رنجبر با بیان این‌که نباید نسل جوان و نوجوان نسبت به نماز بیگانه شوند، گفت: هدف دشمن سست کردن پایه‌های اعتقادی به ویژه نماز در بین نسل جوان است و باید تلاش شود که تبلیغات شوم دشمنان خنثی شود.

وی تأکید کرد: باید نماز اولویت نخست زندگی انسان شود تا جایی که با شنیدن شدن صدای اذان نگاه‌ها به سمت برپایی آن معطوف شود.

رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان با بیان این‌که عناوین زیادی نماز از جمله نماز آیات، زلزله، سیل، خورشیدگرفتگی و ... تعریف شده است، گفت: دنیا و آخرت انسان را نماز می‌سازد، نماز واکسن ضد گناه است و باید فرهنگ خواندن نماز به صورت جماعت در مساجد و ادارات ترویج شود زیرا مسجد تنها محل امن روی کره زمین است.

والدین شیوه تشویق فرزندان به نماز خواندن را صحیح در خانواده پیاده کنند

حجت الاسلام اسماعیل شاه محمدی، امام جمعه فریدونشهر در ادامه این اجلاس اظهار کرد: در راستای فرهنگ سازی نماز باید تلاش کرد چراکه نماز موجب استحکام پایه‌ و ستون دین می‌شود.

 وی افزود: اهمیت نماز بسیار زیاد است و اگر به نماز توجه نشود سایر اعمال انسان مورد توجه قرار نمی‌گیرد چراکه در قیامت اعمال دیگر سودی نخواهند داشت.

 امام جمعه فریدونشهر با بیان اینکه نماز سبب تطهیر انسان از  آلودگی‌ها می‌شود و انسان را به قرب الهی نزدیک می‌کند و سبب قبولی اعمال دیگر می‌شود، تصریح کرد: شیوه تبلیغ نماز خواندن جوانان باید به صورت صحیح فرهنگ سازی شود، والدین نیز شیوه تشویق فرزندان به نماز خواندن را به صورت صحیح در خانواده پیاده کنند.

کد خبر 368861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.