۳۸ غرفه در سطح مشهد برای توزیع نهال رایگان/ پیش‌بینی ۲۰۰ هزار اصله نهال

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به‌وجود ۳۸ غرفه توزیع نهال، گفت: در این غرفه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ کارشناسان برای مشاوره و پاسخگویی به‌شهروندان حضور خواهند داشت.

به گزارش ایمنا، مهدی یعقوبی در نشست خبری هفته درختکاری در سالن شهدای شهرداری مشهد گفت: در هفته درختکاری برای هر روز هفته یک جامعه هدف را تعیین کردیم و قرار است در کنار اقشار مختلف شهروندان مراسماتی برگزار شود.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد اضافه کرد: با گروه‌های دانش‌آموز، دانشجو، صنوف، روحانیان، بسیجیان، هنرمندان و ورزشکاران برای حضور در این مراسم هماهنگی صورت گرفته، همچنین سمن‌ها نیز اعلام آمادگی جدی کرده‌اند.

وی با اشاره به‌وجود ۳۸ غرفه توزیع نهال، اظهار کرد: در این غرفه‌ها مشاوره به‌شهروندان نیز ارائه می‌شود و از ساعت ۹ تا ۱۳ کارشناسان برای پاسخگویی به‌شهروندان حضور خواهند داشت.

یعقوبی افزود: اهرم‌های تشویقی برای شهروندانی که از ظرفیت آب خاکستری استفاده می‌کنند نیز در نظر گرفته شده تا از آب شست‌وشوی منازل برای آبیاری و حتی سرویس‌های بهداشتی استفاده کنند.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه سال گذشته در ایام درختکاری ۱۸۰ هزار اصله درخت توزیع شد، اضافه کرد: امسال برای توزیع ۲۰۰ هزار اصله نهال به‌طور حداقلی پیش‌بینی صورت گرفته و ۳۵ هزار اصله نیز مازاد بر آن در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: در سال گذشته در ۱۳ هکتار از عرصه‌ها درختکاری صورت گرفت و امسال حداقل ۹ هکتار از عرصه در مناطق و ۶ هکتار در پارک‌ها درختکاری می‌شود.

یعقوبی با اشاره به اینکه درخواست‌های مردمی از ابتدای امسال ۴ هزار و ۳۰۰ اصله درخت بوده، گفت: این تعداد درخت از ابتدای امسال براساس درخواست مردم در مقابل منازل‌شان کاشته شده است.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه انجمن صنفی فضای سبز اقدام به‌تهیه ۷۰ هزار بروشور کرده، بیان کرد: براساس مصوبه شورای اسلامی، امسال شورای اجتماعی محلات و سمن‌ها پررنگ‌تر از سال‌های قبل در کنار ما هستند.

وی تأکید کرد: انجمن صنفی پیمانکاران نیز تحت نظارت سازمان پارک‌ها از نظر کیفیت و قیمت با تخفیف ۳۰ درصدی در اختیار شهروندان برای دریافت نهال قرار می‌دهد که این حواله‌های تخفیف ۳۰ درصدی در محل‌های ۳۸ غرفه با حضور کارشناسان تحویل داده می‌شود.

یعقوبی با بیان اینکه از ابتدای امسال به‌طور جدی پیگیر درختکاری در سطح شهر و کمربند سبز بوده‌ایم، اظهار کرد:  ۸۸ هزار نهال بومی در عرصه کمربند سبز کاشته شده است.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد تشریح کرد: در روز جمعه نیز در عرصه‌های کمربند سبز برنامه‌ای با حضور گروه‌های هدف و همکاری گروه‌های جهادی در جاده خلج نزدیک به‌هفت حوض داریم.

وی ادامه داد: یکی از روزهای شاخص هفته درختکاری روز بانوان است که مراسمی به‌صورت متمرکز در بوستان ریحانه برگزار می‌شود.

ثبت‌نام اینترنتی برای دریافت نهال رایگان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد نیز در این جلسه گفت: شهروندان امسال می‌توانند برای دریافت نهال رایگان در صفحه اینترنتی ثبت‌نام کنند و در هنگام مراجعه به‌کیوسک‌ها با ارائه کد ملی نهال را تحویل بگیرند، اگر مایل به‌اعزام درختکار هستند نیازی به‌مراجعه حضوری نیست.

احمدرضا سلامی افزود: گونه‌های مثمری که توزیع می‌شوند شامل سیب، گلابی، گیلاس، آلبالو، زردآلو، شلیل، بادام و گوجه سبز است.

وی با بیان اینکه در روز ابتدایی هفته درختکاری در مدارس زنگ درختکاری نواخته می‌شود، افزود: روزهای بعد به‌ترتیب به‌نام‌های «شهدا و ایثارگران»، «ورزشکاران و هنرمندان»، «بانوان»، «مساجد»، «نیروهای انتظامی و روحانیون»، «اصناف» و «خیرین و واقفان» نام‌گذاری شده و در نهایت مراسمی در انتهای آموزگار ۴۳ با حضور تمامی مردم و سمن‌ها برگزار می‌شود.

منبع:فارس

کد خبر 368857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی شاهسون US ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    0 1
    با تشکر از شهرداری مشهد با ایده فوق العاده خوبشون