برخی با خواندن یک کتاب مربی می‌شوند!

یک مربی بدنساز گفت: نحوه اخذ کارت مربی‌گری تا حدی آسان شده که اشخاصی با خواندن یک کتاب و رفتن به یک دوره مربی‌گری در عرض یک‌هفته‌، می‌توانند کارت مربی‌گری دریافت کنند.

حمید جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه نظارت بر روی مربی‌های بدنسازی در باشگاه‌ها به صورت مستمر وجود ندارد، اظهار کرد: متأسفانه در باشگاه‌های بدنسازی مربی‌هایی وجود دارند که تنها با یک کارت مربی‌گری و اطلاعات سطحی از رشته بدنسازی، به فعالیت در باشگاه‌ها ادامه می‌دهند که می‌تواند خطرساز باشد.

وی با بیان اینکه کسی که مدرک مربی‌گری از یک فدراسیون دریافت کند به طور قانونی مربی محسوب می‌شود، افزود: نحوه اخذ کارت مربی‌گری تا حدی آسان شده که اشخاصی با خواندن یک کتاب و رفتن به یک دوره مربی‌گری در عرض یک هفته، می‌توانند کارت مربی‌گری بگیرند.

این مربی بدنساز ادامه داد: ورزشکاران حرفه‌ای در انتخاب مربی بدنساز خود دقت لازم را انجام می‌دهند و بیشتر نزد کسانی می‌روند که از علم تمرین بالایی برخوردار هستند اما مردم عادی که به باشگاه‌ها می‌آیند نمی‌توانند تفاوت یک مربی کار بلد و کسی که تنها اطلاعات ناچیزی دارد را به راحتی تشخیص دهند.

جعفری با بیان اینکه برخی از مربی‌ها تنها یک مدرک دارند، افزود: برخی از این مربی‌ها در حرکت‌های اصلاح درمانی به ورزشکاران صدمات غیرقابل جبرانی وارد می‌کنند که باعث می‌شود تا مدت‌ها این مصدومیت خوب نشود.

وی با اشاره به اینکه بدنسازی از جهاتی مادر تمام رشته‌های ورزشی محسوب می‌شود، گفت: اگر برای شخصی در یک باشگاه اتفاق ناگواری رخ دهد، مربی و بعد از آن مدیر باشگاه مسئول است و شخص می‌تواند از آن‌ها به مراجع دارای صلاحیت شکایت کند.

این مربی بدنساز خاطرنشان کرد: بهتر است اداره‌کل ورزش و جوانان سریع‌تر به مسئله نظارت بر گزینش مربیان وارد شود؛ پیشگیری همیشه بهتر از درمان بوده است و ما نباید بگذاریم اتفاقی بیفتد تا بخواهیم در آن زمینه وارد شویم و بهتر است به‌جای توبیخ یک مربی کار نابلد، در گزینش‌هایمان دقت لازم را داشته باشیم.

کد خبر 368838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.