۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
ترکیب هنر و خلاقیت

پردیس‌ هنر آبشار در حاشیه زاینده رود به دنبال ایجاد نشاط و شادابی در شهر با رویکرد خانواده محور احداث شده ؛ در این بوستان تمام خدمات رفاهی- تفریحی مورد نیاز شهروندان پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پردیس هنر زبانی متفاوت از دیگر بوستان‌های شهر دارد چرا که  در این بوستان سعی شده با فکر و خلاقیت، علاوه بر زیبایی، بر کارایی آن نیز توجه شود و شهروندان مکانی هیجان آور و متفاوت را در کنار خانواده‌هایشان تجربه کنند.

عملیات اجرای پروژه پردیس هنر اصفهان که از اسفندماه سال ۹۵ آغاز شد، شامل بخش های متعددی همچون سالن آمفی تئاتر روباز، دالان بهشت، برج آب، فرش گل است.

بعدازظهر امروز ( سه شنبه) پردیس هنر آبشار با حضور معاون وزیر کشور، شهردار اصفهان، اعضای شورای شهر و مدیران شهری به بهره برداری رسید.

یک روز شاد را در کنار خانواده در پردیس هنر سپری کنید

قدرت الله نوروزی،  شهردار اصفهان بعدازظهر امروز (سه شنبه) در آیین بهره برداری از پروژه پردیس هنر اظهار کرد: خوشحالم که در مجموعه ای با حضور مردم شریف اصفهان برای افتتاح بزرگترین پروژه مربوط به هنر در شهر اصفهان جمع شده ایم؛ روز زن را به تمام بانوانی که در این مراسم شرکت کرده اند، تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه امروز برای نخستین بار در اصفهان چنین مجموعه ای در اختیار شهروندان این شهر قرار می‌گیرد، تصریح کرد: این پروژه با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان در زمینی به وسعت ۸۰ هزار مترمربع احداث شده است.

شهردار اصفهان ضمن تشکر از پیگیری های مستمر مدیر منطقه شش و معاون عمران شهرداری برای افتتاح پروژه پردیس هنر ادامه داد: در پروژه پردیس هنر برکه‌ها و گذرهای متفاوت همراه با هنر و خلاقیت ایجاد شده که بر زیبایی های این بوستان می‌افزاید؛ البته امروزه در دنیا موارد زیادی از این گونه پروژه‌ها همچون «پارک های موضوع محور» وجود دارد؛ اما این نخستین پروژه در شهر اصفهان است که به این زیبایی خلق شده تا با حضور مردم، خلاقیت‌ها و نورآوری‌ها در آن شکوفا شود.

نوروزی با تأکید بر اینکه پروژه پردیس هنر مخاطب محور است، گفت: قرار است در پردیس مردم در کنار یکدیگر گرد هم آیند و در برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و ورزشی، تئاتر و فیلم شرکت کنند؛ در این بوستان افراد می توانند در کنار خانواده هایشان یک روز شاد را سپری کنند.

وی ادامه داد: بسیار خرسندم که با حمایت اعضای شورای شهر در یکسال و نیم گذشته چندین سینما از جمله سینماهای مهتاب، آفتاب و پردیس سینمای ساحل با ۹ سالن ساخته شده است؛ انجام این اقدمات در ارتقاء فضاهای فرهنگی شهر و ایجاد شور و نشاط اجتماعی بسیار تاثیرگذار است.

شهردار اصفهان اضافه کرد: امروز باغ نور تنها دو هزار صندلی دارد، اما پروژه پردیس هنر سه هزار و ۲۰۰ صندلی ظرفیت دارد و چه زیبا مردم وفاداری که آمده اند تا از این هنر استقبال کنند.

نوروزی با بیان اینکه «فرهنگ» برای مدیریت شهری امروز به عنوان یک اصل مسلم است، زیرا با خلاقیت‌های فرهنگی می‌توان مردم را از غم و غصه دور کرد تا آنان در فضای بانشاط به شادی بپردازند، گفت: شهرداری و شورای شهر به اختصاص بودجه برای تفریح و نشاط اجتماعی اعتقاد دارد، چرا که ایجاد امکانات و تفرج گاهها برای تفریح سالم مردم و خلق فضاهایی برای شادابی مردم ضروری است.

وی ادامه داد: اگر مروری بر فعالیت یک سال و نیم گذشته مدیریت شهری اصفهان داشته باشیم به خوبی می‌توان مشاهده کرد که در عرصه فرهنگی گام‌های موثری برداشته شده است؛ آنچنان که دهه فجر نشان داد که توانمندی در شهرداری اصفهان در عرصه فرهنگی بسیار بالا است و خوشبختانه حتی یک نفر نتوانست خطشه‌ ای به فعالیت‌ها وارد کند، کسانی که در خفا حرف می زدند نیز اذعان کردند که بهترین کارها و زیبایی‌ها توسط حوزه فرهنگی و روابط عمومی شهرداری طی ۱۰ روز ایام فجر در این شهر خلق شد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: ای کاش با همت مسئولان کشوری و حمایت شهروندان شاهد جاری بودن آب به صورت دائمی در رودخانه زاینده رود بودیم تا بر این زیبایی‌ها افزوده می‌شد، البته تاکنون گام های بزرگی در این راستا برداشته شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با حمایت مردم و مسئولان مسیر خدمت رسانی به شهروندان با قوت و قدرت ادامه یافته تا نه تنها در مناطق ۱۱ و ۱۵ که سینما ساخته شد یا در مرکز شهر که پردیس سینمایی ایجاد و اکنون در منطقه شش پردیس هنر احداث شده، بلکه در تمام مناطق شهر شاهد ایجاد این امکانات که حق مسلم مردم است، باشیم و این اتفاق خواهد افتاد اگرچه راه سخت است و مشکلات اقتصادی زیادی وجود دارد، اما با همت مدیران به این مسیر دسترسی پیدا خواهیم کرد.

نوروزی با اشاره به پروژه سالن اجلاس اظهار کرد: در پروژه اجلاس که یک پروژه بزرگ برای برگزاری همایش های بین المللی است به صورت شبانه روزی فعال است تا هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: از روز اول سال جدید در پروژه پردیس هنر برنامه‌های متنوع و متعددی برپا خواهد شد که از همه شهروندان و ملت ایران دعوت می‌کنم به اصفهان آمده و از برنامه‌هایی که در پردیس هنر برگزار خواهد شد، استفاده کنند.

برگزاری جشن نوروز در پردیس هنر

محمدرضا برکت، مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان در این مراسم اظهار کرد: منطقه شش شهرداری اصفهان با سرعت پروژه‌های عمرانی را به پیش برده و ۱۲۰ پروژه عمرانی و خدماتی را برای سال ۹۸ تعریف کرده است.

وی با بیان اینکه پروژه پردیس هنر پروژه ای منحصر به فرد است، افزود: این طرح با حمایت شهرداری، اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، حوزه معاونت عمران و سازمان عمران شهرداری اصفهان اجرا شده است.

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان ادامه داد: مجموعه ای که امروز شاهد بهره برداری آن هستیم ۷۲ تا ۷۳ درصد آن ظرف مدت یکسال گذشته به اتمام رسیده است.

برکت خاطرنشان کرد: بنا بر قول شهردار اصفهان مراسم ویژه ای در ایام نوروز برای شهروندان و مسافران در پردیس هنر اصفهان تدارک دیده شده است.

کد خبر 368823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.