نمایشنامه های جشنواره را به چاپ می رسانیم

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(س) اصفهان گفت: یکی از اهداف جشنواره این است که بتوانیم این آثار را در خدمت همه هنرمندان قرار دهیم.

حجت الاسلام عباس کمساری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نمایشنامه های ارسالی به جشنواره نمایشنامه نویسی و تئاتر روح الله اظهار کرد: نمایشنامه هایی که امسال به دبیر دبیرخانه جشنواره رسیده است از نظر کیفی و کمی قابل مقایسه با سال گذشته نیست. کارهای بسیار با کیفیتی به جشنواره رسیده است.

وی افزود: در نظر داریم پس از جشنواره گروهی را برای ویرایش این نمایشنامه ها به کار بگیریم تا برای چاپ آماده شوند. یکی از اهداف ما در جشنواره این است که بتوانیم این آثار را در خدمت همه هنرمندان قرار دهیم. این آثار یا به صورت مجموعه یا تکی در موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) به چاپ می‌رسانیم و در اختیار هنرمندان قرار می دهیم.

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(س) اصفهان در خصوص توسعه این جشنواره در شهر های دیگر تصریح کرد: زمانی که جشنواره ای با عنوان جشنواره ی ملی به فعالیت می پردازد نمی توانیم بر روی فعالیت شهر خاصی تمرکز کنیم. خاصیت جشنواره این است که فراخوان به همه مراکز ارسال می‌شود و هنرمندان انتخاب می کنند که در این جشنواره شرکت کنند یا خیر.

کمساری افزود: برخی از شهر ها در یک هنر خاص پیشرفت بیشتری به دلیل سابقه و تجربه و یا تحصیلات آکادمیک داشته اند. در نظر نداریم برای گسترش این جشنواره فعالیتی انجام دهیم. جشنوار روال عادی خود را دارد. در سال های آینده جشنواره تبلیغات و اطلاع رسانی بیشتری خواهد داشت.

وی با اشاره به کیفیت آثار ارسال شده در سال جاری گفت: شاید برخی از این آثار به دلیل حجم زیاد موفق به شرکت در مرحله آخر این جشنواره نشده اند. این مسئله به معنای نداشتن قابلیت چاپ نیست. برخی از این آثار محتوای بسیار خوبی دارند، در آینده آنها را چاپ می کنیم و در دسترس هنرمندان قرار می‌دهیم.

کد خبر 368807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.