دومین جشنواره تئاتر روح الله کار خود را آغاز کرد

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی‌(ره) اصفهان گفت: اگر جشنواره برگزار شد بخاطر همت هنرمندان بوده است. امیدوارم جشنواره در سال‌های آینده بهتر شود و همچنان به قوت خود باقی بماند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیین افتتاحیه دومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله صبح امروز_سه شنبه ۷ اسفند_  در دیدار هنرمندان و اعضای سیاستگذاری جشنواره روح الله  از گلستان شهدا برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام عباس کمساری مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان از اینکه این مراسم با سالروز ولادت فاطمه زهرا(س) مصادف شده است ابراز خرسندی کرد و گفت: اگر جشنواره برگزار شد بخاطر همت هنرمندان بوده است. امیدوارم جشنواره در سال‌های آینده بهتر شود و همچنان به قوت خود باقی بماند.

همچنین در این مراسم مجتبی شیروانیان، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان در دیدار با شهیدان و خطاب به هنرمندان با بیان اینکه تقدیم خون برای انقلاب هنرمندی است، اظهار کرد: همه شهدای ما از هنرمندانند چرا که جان خود را نثار انقلاب کردند. این روزها نیز سالگرد شهادت شهید خرازی است که در هشتم اسفندماه به شهادت رسیده‌ است.

وی افزود: خط سرخ شهادت از دوران صدر اسلام تا قیام سیدالشهدا و تا امروز ادامه دارد. شهدای ما نیز راه سید الشهداء را ادامه دادند. شهدای امنیت و مدافع حرم در دوران دفاع مقدس به دنیا نیامده بودند اما سیره شهیدان دوران مقدس را دنبال کردند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان در خصوص ویژگی‌های شهید حسین خرازی تصریح کرد: حسین خرازی ابتدا دستشان را تقدیم انقلاب کردند و تا پنج سال پس از آن عملیات‌های بزرگی را فرماندهی کردند. هرکجا نام لشکر امام حسین و خرازی می‌آمد لرزه بر تن دشمنان می‌افتاد. دشمنان انقلاب پس از شهادت ایشان بسیار خوشحال شدند.

شیروانیان افزود: هرکدام از شهدا ویژگی‌ها و خصوصیاتی دارند که گفتنش سالها زمان می‌برد. شهید ردانی پور و کاظمی نیز از فرماندهان بزرگ دفاع مقدس بودند و تأثیر بسیاری در پیروزی انقلاب داشتند. شهید حبیب اللهی بحث آموزش رزمندگان را دنبال می‌کردند. باید به بیان سیره آنها و سوابقشان بپردازیم و با شناخت شهدا و ترویج سیره آنها سبک زندگی شهدا را ترویج دهیم تا به شناخت آنها برسیم.

به گزارش ایمنا، دومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله از هفتم تا ۱۰ اسفند در اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 368800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.