وضعیت صنعت گردشگری تیران در سال ۹۷ جهش یافت

تیران-صنعت گردشگری تیران و کرون یکی از مولفه های اقتصادی و محور توسعه اقتصادی این شهرستان است که برنامه‌های آن با انجام اقدامات ویژه در سال ۹۷ با جهش و شتاب بیشتری رقم خورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، سال ۹۷ این شهرستان با رخدادهای مهمی روبه رو بوده که بیشتر این اتفاقات در حوزه اقتصادی و گردشگری رقم خورده است که در ادامه سرفصل مهم‌ترین این خبرها را می‌خوانید.

۱۷۰ میلیارد ریال به پروژه فاضلاب تیران تخصیص یافت

مجید حججی، فرماندار شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی امسال به اجرای پروژه فاضلاب تیران تخصیص یافت، گفت: پروژه فاضلاب شهر تیران یکی از طرح های مشارکتی دولتی، بخش خصوصی و مردمی برای جمع آوری فاضلاب و تصفیه آن است.

وی افزود: ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی امسال به اجرای پروژه فاضلاب تیران تخصیص یافت که این اعتبار به رونق و سرعت پروژه افزوده و بر اساس پیش بینی ها، شبکه فاضلاب این شهر تا پایان امسال و اوایل سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی تیران و کرون

سرهنگ علی صادقی، فرمانده انتظامی تیران و کرون از کاهش ۱۰۰ درصدی تصادفات فوتی حوزه شهری این شهرستان در سال ۹۷ خبر داد.

وی با اشاره به کاهش آمار تصادفات و افزایش ایمنی در این شهرستان افزود: امسال در مقایسه با زمان مشابه سال قبل میزان تصادفات فوتی ۱۰۰ درصد، جرحی شش درصد و خسارتی ۲۲ درصد کاهش یافته است.

۲۰ خانه تاریخی تیران و کرون احیا می‌شود

محسن مظاهری، سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تیران‌وکرون گفت: ۲۰ خانه تاریخی تیران‌وکرون برای اجرای طرح بومگردی و اقامتگاه گردشگران توسط مالکان و سرمایه گذاران این بخش مرمت و احیا می‌شود.

وی افزود: خانه میرزا یکی از این مراکز است که با هزینه شش میلیارد ریال مالکان مرمت و احیا شده و به عنوان اقامتگاه بومگردی و گردشگری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

بیست و یکمین درمانگاه تامین اجتماعی اصفهان در تیران افتتاح شد

بیست و یکمین درمانگاه تامین اجتماعی استان اصفهان همزمان با سفر وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به صورت ویدئو کنفرانس در تیران افتتاح شد.

این مجموعه درمانی در زمینی به مساحت پنج متر مربع و زیربنای دو هزار و ۵۰۰ متر مربع با هزینه‌ای بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال افتتاح شد که اورژانس، پرستاری، داخلی، دندانپزشکی، مامایی، زنان، آزمایشگاه و امور اداری از جمله بخش‌های این مجموعه است.

شهرداری و دهیاری‌های تیران‌ و کرون به انجام آزمایش خاک ملزم شدند

مرتضی فولادی، رییس اداره راه و شهرسازی تیران‌ و کرون گفت: شهرداری و دهیاری‌های این شهرستان به انجام آزمایش‌های کاربردی خاک و تست تراکم پیش از آسفالت معابر و بتن‌ریزی ملزم شدند.

وی افزود: برای اجرای پروژه‌های راه‌سازی و ساختمان‌سازی باید آزمایش‌های مربوط به تراکم و زیرساختی خاک انجام شود و در صورت نتیجه مثبت آزمایش‌ها عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

پروژه اصلاح دروازه گردشگری غرب اصفهان کلنگ زنی شد

شهردار تیران گفت: تیران به عنوان دروازه غرب استان و یکی از محورهای مهم گردشگری استان اصفهان است که باید به رفع چالشهای مربوط به آن توجه کرد.

پیمان شکرزاده افزود: پل ورودی شهر تیران که چهره شهر را خدشه دار کرده باید تخریب می‌شد و به میدان و المانی مناسب تبدیل می شد و این اقدام پس از بررسی و ارائه طرح در شورای ترافیک استان اصفهان تایید و با مشارکت اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای استان اصفهان اجرا می شود.

اختصاص ۱۸۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به روستاهای تیران و کرون

مجید حججی، فرماندار شهرستان تیران و کرون گفت: ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار نقدی برای اجرای پروژه های آبرسانی روستایی تیران و کرون اختصاص یافت.

وی افزود: در سال جاری ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار نقدی شامل ۹۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرستان و ۹۰ میلیارد ریال از محل کمک های بنیاد برکت برای اجرای پروژه های آبرسانی روستایی تیران و کرون اختصاص یافت.

طرح آبیاری نوین در باغات تیران کلنگ‌زنی شد

محسن حاج عابدی، مدیر جهاد کشاورزی این شهرستان در آیین کلنگ زنی پروژه انتقال آب و آبیاری تحت کم فشار باغ های تیران اظهار کرد: این طرح در ۴۵۰ هکتار از باغ های این شهر با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال اجرا می شود.

وی افزود: برای اجرای این پروژه هفت میلیارد ریال سهم پرداختی کشاورزان و مابقی به صورت تسهیلات بلاعوض تأمین می شود و تا یک سال آینده شاهد بهره برداری از این پروژه آبرسانی خواهیم بود.

مجتمع دیجیتال تیران میزبان سومین جشنواره علوی

اقبال صالحی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون گفت: مجتمع دیجیتال امام حسن مجتبی(ع) تیران میزبان سومین جشنواره رسانه های دیجیتال علوی است.

وی افزود: جشنواره رسانه های دیجیتال علوی با هدف تبیین شخصیت و اندیشه های حضرت علی(ع) در حوزه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال توسط تشکل های فرهنگی و دیجیتال برگزار می شود.

برگزاری جشنواره انگور در تیران و کرون

پیمان شکرزاده گفت: جشنواره انگور از امروز(پنج شنبه) به مدت چهار روز به منظور معرفی ظرفیت های گردشگری و تاریخی، تولید انگور، فرآورده های آن و صنایع دستی این منطقه برگزار می شود.

وی افزود: در سه سال گذشته برنامه هایی در قالب جشن و مراسم های فرهنگی در شهر تیران برگزار شده، اما برنامه امسال فعالیتی متناسب با تعریف جشنواره و در سطح شهرستان تیران و کرون برگزار خواهد شد.

کد خبر 368795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.