هوای شهر را داشته باشیم

رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: از شهروندان انتظار داریم که هنگام خانه تکانی با قراردادن به موقع پسماندها خارج از منزل، هوای شهر را داشته باشند.

غلامرضا ساکتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در آستانه فرارسیدن ایام نوروز اقدامات ویژه‌ای در دستور کار اداره خدمات شهری قرار می‌گیرد که می‌توان به این موارد اشاره کرد، زیباسازی شامل رنگ‌آمیزی جداول، نرده‌ها و المان‌های شهری، حذف برچسب ها، دیوارنویسی‌ها و تبلیغات غیرمجاز، رنگ‌آمیزی دیوارهای شهر و نظافت شامل غبار روبی، شن‌گیری؛ هم‌چنین لایروبی معابر اصلی شهر و کانال‌های دفع آب‌های سطحی و پاکسازی شامل شستشوی المان‌ها و اصلاح علایم ترافیکی، رفع خطر از معابر اصلی و فرعی، حذف تمام زوائد بصری، پاکسازی رفیوژها و زمین‌های بایر و شناسایی و اعلام نواقص عمرانی و ترافیکی به واحدهای مربوطه و هماهنگی با ادارات و ارگان‌ها مثل ادارات برق و مخابرات برای رنگ‌آمیزی المان‌های مربوطه، ساماندهی حیوانات موذی و سگ‌های ولگرد، آذین بندی و نورپردازی میادین و خیابان‌ها و سایر اموری که به شادابی شهر کمک می‌کند.

وی در خصوص چگونگی جمع آوری اقلام حجیمی که به واسطه خانه تکانی‌ها دورریز می‌شود، گفت: برخی اقلام حجیم مثل کمد، مبلمان، ظروف مستهلک و دیگر وسایل منزل که آسیب دیده و در ایام خانه تکانی دور ریز می‌شود، با برنامه ریزی‌های انجام شده توسط ماشین آلات شهرداری در محلات شهر بارگیری می‌شود.

رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان افزود: طی هماهنگی‌های انجام شده، مسئولان بازیافت در مناطق ۱۵ گانه تلفن همراه خود را به سامانه ۱۳۷ اعلام کرده‌اند تا چنانچه شهروندان اقلام حجیم برای بارگیری داشتند، با این سامانه تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم برای حمل اقلام صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در سطح شهر بازدیدهایی به صورت مستمر توسط ناظران عالی خدمات شهری در سطح مناطق ۱۵ گانه انجام و بر نحوه فعالیت های نیروهای شهرداری در خصوص جمع آوری پسماندهای خشک و تر نظارت می‌شود، تصریح کرد: از شهروندان نیز انتظار می‌رود در خانه تکانی‌های پایان سال همکاری کنند تا شهری زیبا و تمیز در خور شأن و جایگاه این جهانشهر داشته باشیم.

ساکتی اظهار کرد: با توجه به اینکه اصفهان در همه امور به ویژه مباحث فرهنگی پیشتاز است، از شهروندان می‌خواهیم در این ایام که شاهد وزش باد در شهر اصفهان هستیم، پسماندهای خشک به خصوص یونالیت‌ها را بیرون نگذارند، زیرا با ورزش باد در سطح معابر پراکنده و چهره شهر نازیبا می‌شود.

وی اظهار کرد: چنانچه شهروندان پیشنهاد یا انتقادی دارند می‌توانند مراتب را با شماره تلفن‌های ۱۸-۳۲۲۴۳۲۱۶ اعلام کنند تا در اسرع زمان پیگیری‌های لازم انجام شود.

کد خبر 368790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.