افتتاح ۲ ایستگاه آتش‌نشانی تا پایان سال جاری

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: تا افق ۱۴۰۰ تعداد ایستگاه های آتش نشانی که اکنون ۲۴ عدد است به ۴۸ ایستگاه می رسد، در همین زمینه تا پایان سال دو ایستگاه آتش نشانی افتتاح خواهد شد.

محسن گلابی در حاشیه نهمین نمایشگاه مدیریت شهری و روستایی با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا  اظهار کرد: اگر بیشترین همت خود را روی مسائل ایمنی بگذاریم و شهروندان هم به این مهم توجه داشته باشند، می توانیم از وقوع بسیاری حوادث جلوگیری کنیم.

وی افزود: اگر این مسئله جا بیفتد که فروشگاه ها ملزم هستند در مرحله صدور پروانه کسب همانند کارت بهداشت، کارت سلامت و ایمنی هم بگیرند هیچ مشکلی در آینده نخواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: برخی خانواده ها و کسبه با اتکا به اینکه فروشگاه یا منزل آنها بیمه است از گرفتن کارت ایمنی امتناع می‌کنند، اما باید گفت در صورت بروز یک حادثه چه چیزی می‌تواند جبران خسارت انسانی را بکند؟ چه چیزی می‌تواند از دست رفتن یک سرپرست خانواده را جبران کند؟

گلابی گفت: هر شهروندی در درجه نخست مسئول ایمنی خودش است، اما سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در این رابطه اقدام به تاسیس اداره آموزش کرده است؛ بسیاری از آموزش‌های این حوزه رایگان است و اگر بتوانیم این آموزش‌ها را نهادینه کنیم، سطح حوادث تا حد زیادی کاهش می‌یابد؛ حرکت دیگری که ما در رابطه با ایمنی شهر کردیم این بود که با توجه به کمبود نیرو امسال در حدود ۱۰۰ نفر از نیروهای سایر قسمت‌هایی که در شهرداری و واجد شرایط مستعد برای آتش نشانی بودند را آموزش دادیم تا به پرسنل این حوزه اضافه شوند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: علاوه بر آن فراخوانی منتشر و تعداد زیادی آتش نشان داوطلب را جذب کردیم، در نظر داریم که از این نیروها در مواقع خاص استفاده کنیم؛ همچنین در نظر داریم تجهیزات جدیدی را خریداری کنیم، امیدواریم بتوانیم تا افق ۱۴۰۰ تعداد ایستگاه های آتش نشانی که اکنون ۲۴ عدد است را به ۴۸ ایستگاه برسانیم، در همین زمینه تا پایان سال دو ایستگاه افتتاح خواهد شد.

گلابی تاکید کرد: با توجه به اینکه می‌دانیم آتش‌نشان‌ها کار سخت و زیان آوری دارند و مشکلات آن ها بسیار زیاد است، اقداماتی برای ایجاد نشاط سازمانی در سازمان ایجاد کرده‌ایم که از جمله آنها برنامه کوه‌پیمایی خانوادگی پرسنل آتش‌نشانی است که هر چهارشنبه ساعت پنج بعدازظهر اجرا می شود و همراه آتش نشانان و خانواده‌هایشان به کوه صفه صعود می‌کنیم؛ به این ترتیب هم دورهمی داریم و هم می توانیم نوعی ورزش دسته جمعی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: گروه های ورزشی ما افتخاراتی نیز داشته‌اند و برتری‌هایی را در سطح کشور استان و بین المللی داشته اند؛ در این همایش بین المللی پرسنل اصفهان هفت مقاله ارسال کردند که از این هفت مقاله، پنج مقاله سازمان برتر شد و چهار مقاله نیز به صورت چاپ پوستر درآمد.

کد خبر 368787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.