جمع‌آوری کودهای دامی در محدوده شهر اصفهان ساماندهی می­‌شود

معاون فنی و پردازش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در مورد مشکلات مربوط به کودهای دامی گفت: جمع‌آوری کودهای دامی در محدوده شهر اصفهان ساماندهی خواهد شد و با متخلفانی که با روش­های غیراصولی نسبت به جمع آوری و نگهداری اقدام می­ کنند برخورد قضایی لازم صورت می گیرد.

مجید قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کودهای دامی مطابق با قانون مدیریت پسماند در مجموعه پسماندهای کشاورزی قرار می ­گیرد؛ در حال حاضر این پسماندها در محدوده شهر اصفهان مشکلات بهداشتی و زیست محیطی زیادی را در مرحله پردازش و نگهداری ایجاد کرده است که از آن جمله می ­توان به ایجاد بوی بد و مناظر نامناسب اشاره کرد.

وی با اشاره به اهمیت مدیریت این گونه پسماندها با مشارکت سایر دستگاه­ها، اضافه کرد: طرح این موضوع در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان، منجر به تشکیل کارگروه فنی متشکل از دستگاه‌های اجرایی شامل سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان جهاد کشاورزی، شبکه دامپزشکی و سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان شد تا از این طریق پیشنهادات سازنده در خصوص مدیریت این گونه پسماندها مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.

 معاون فنی و پردازش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در خصوص جزییات مطرح شده در این کارگروه افزود: پس از انجام بررسی­‌های فنی در این کارگروه، مقرر شد آیین نامه اجرایی در خصوص پردازش صحیح و اصولی کودهای دامی از سوی محیط زیست شهرستان تدوین و به دامداری­‌ها ابلاغ شود.

قاسمی ادامه داد: همچنین در این نشست مقرر شد تا با متخلفانی که با روش­های غیراصولی نسبت به جمع آوری و نگهداری کودهای دامی اقدام می­‌کنند برخورد قضایی لازم صورت گیرد.

کد خبر 368776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.