ترفند خوشمزه توکیو برای تسهیل تردد در مترو!

مدیران شهر توکیو به منظور تسهیل ترافیک صبحگاهی به مسافرانی که در ساعات کم تردد مترو سفر کنند، دو نوع غذای محلی به نام تمپورا و سوبا به عنوان پاداش ارائه می‌دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با وجود کارایی بالای سیستم مترو در توکیو، تردد صبحگاهی به علت ازدیاد جمعیت بسیار دشوار است. در ساعات اوج رفت و آمد، قطارها و سکوهای مترو به طور چشمگیری شلوغ هستند تا حدی که مسئولان تصمیم گرفتند فروشندگانی برای مواد غذایی به کارگیرند و از این طریق مردم را سرگرم کرده و از تردد زیاد در ساعات اوج بکاهند.

بر اساس برنامه خوشمزه ای که مسئولان توکیویی در پیش گرفته اند مسافران سحرخیزی که در کمپین "تردد صبحگاهی" شرکت می کنند موظفند به مدت حداقل ۱۰ روز قبل از ساعت هشت صبح یا بعد از ساعت ۹ صبح در مترو رفت و آمد کنند و اگر برنامه را دقیق اجرا کنند می توانند به طور رایگان "سوبا و تمپورا" مصرف کنند.

با این حال شرکت در این برنامه نیز مشمول شرایط جمعی خاصی است. چنانچه کمتر از ۲۰۰۰ نفر در این برنامه شرکت کنند، هیچ پاداشی به آن ها تعلق نمی گیرد. اما اگر تعداد افراد به ۲۰۰۰ نفر برسد، هر شخص می تواند تنها از یک وعده تمپورا بهره مند شود. در صورتیکه حداقل ۲۵۰۰ نفر در برنامه حضور داشته باشند، آن گاه هر شخص می تواند یک کوپن برای خوردن یک کاسه سوبا و یک وعده تمپورا پاداش بگیرد. هدف توکیو از ادامه این برنامه افزایش تعداد افراد شرکت کننده به ۳۰۰۰ نفر است.

براساس آمار ارائه شده از وزارت حمل ونقل ژاپن در سال ۲۰۱۷، تعداد ۷۶ هزار و ۶۱۶ مسافر بین ساعت ۷:۳۰ و ۸:۳۰ در شلوغ‌ترین خط متروی توکیو به نام "توزای" با مترو مسافرت کردند. بنابراین تنها اگر چهار درصد از مسافران زمان تردد خود را طبق برنامه مذکور تنظیم کنند می توانند از خوردن یک کاسه سوبا به همراه یک تکه تمپورا بهره مند شوند. روزانه تعداد ۲۷ قطار در طول خط توزای رفت وآمد می‌کند و تقریباً دو برابر ظرفیت خود مسافر حمل می کنند؛ پس این ترفند می تواند تعداد افراد بیشتری را به شرکت در برنامه تحریک کند.

این برنامه بیشتر با هدف بهبود سیستم حمل و نقل برای بازی های المپیک ۲۰۲۰ طراحی شد و ۲۰۰ کمپانی داوطلبانه در آن شرکت می‌کنند.

کد خبر 368773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.