از مسمومیت دانش‌آموزان تا مرغ‌های فاسد تالار پذیرایی

مهمترین عناوین بسته اجتماعی امروز را پلمب دو مرکز غیرقانونی در کاشمر، کشف مرغ‌های فاسد در تالار پذیرایی، مسمومیت دانش‌آموزان خوابگاهی در اسفراین و افزایش قربانیان مشروبات الکی در اهر تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار تقی مهری رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه طرح نوروزی پلیس راهور از ۲۵ اسفند ٩٧ آغاز شده و تا ۱۷ فروردین ۹۸ ادامه دارد، اظهار کرد: بیش از یک‌هزار نفر در نوروز پارسال بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که ۶۰ درصد کشته‌ها در تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها بوده‌اند.

اسفراین؛ مسمومیت ۱۴ دانش آموز خوابگاهی

۱۴ دانش آموز به علت مصرف وعده غذایی شام در مدارس شبانه روزی اسفراین دچار مسمومیت غذایی شدند؛ این مسمومیت در چهار دبیرستان اتفاق افتاده است.

اهر؛ تعداد مسمومان الکل روبه افزایش است

تعداد مراجعان مسمومیت با الکل در شهرستان اهر آذربایجان شرقی که در روز یکشنبه با ۱۱ نفر آغاز شده بود به ۷۱ نفر رسیده است.

همچنان اطلاعاتی در خصوص اینکه مشروبات الکلی از کجا تهیه شده است وجود ندارد و مراجعه کنندگان به مراکز درمانی نیز هریک به‌طور جداگانه مراجعه کرده و جزو مهمانان یک مراسم خاص نبوده‌اند.

کاشمر؛ پلمب دو مرکز پزشکی غیرقانونی

یک مرکز مداخله‌گر در امور دندانپزشکی در شهرستان کاشمر توسط پلیس اطلاعات و امنیت و با دستور مقام قضایی شناسایی و تعطیل شد.

فرد خاطی در این مرکز اقدامات مداخله‌گرانه دندانپزشکی از قبیل عصب‌کشی، ترمیم و پر کردن دندان و سایر امور دندانسازی و ساخت پروتزهای دندان به صورت غیر مجاز داشت.

همچنین یک مرکز غیر مجاز در این شهرستان که توسط فردی فاقد صلاحیت اقدام به مداخله در امر درمان بیماری‌های پوست و مو با تجهیزات پزشکی در محیط منزل می‌کرد پلمب شد.

فسا؛ مرغ های فاسد در تالار پذیرایی

در بازرسی کارشناسان بهداشت محیط از یک تالار پذیرایی در شهر فسا ۳۵۱ کیلوگرم مرغ فاسد و تاریخ مصرف گذشته کشف و ضبط شد و تالار مذکور تعطیل شد.

مقدار موارد کشف شده ۱۹۱ کیلوگرم مرغ خام تاریخ مصرف گذشته و ۱۶۰ کیلوگرم مرغ پخته بوده که این تالار برای تهیه غذا استفاده می‌کرده است.

چند خبر کوتاه

وزارت بهداشت: هنوز هم شایع‌ترین ماده مخدر مصرفی در کشور در سنین ۴۰ سال به بالا تریاک است.

سازمان حج و زیارت: ثبت نام اولویت‌های حج تمتع ۹۸ از روز جمعه دهم اسفند ماه شروع می‌شود.

رییس کل دادگستری گلستان: سه متهم به جرم حمل یک تن و ۷۰۰ کیلوگرم تریاک و حشیش دستگیر و هر کدام به ۲۵ سال زندان و پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان محکوم شدند.

دادستان استان مرکزی: قصور دندانپزشک اراکی در پرونده فوت یک کودک محرز است و کیفرخواست وی صادر شده است.

کد خبر 368752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.