حضور تمام قد مدیریت شهری کشور در بندرعباس

نمایش خلاقیت‌های مدیریت شهری، توسعه دیپلماسی شهری و ایجاد گفت‌وگو بین مسئولان مدیریت شهری از مهم‌ترین دستاوردهای نهمین نمایشگاه تخصصی مدیریت شهری و روستایی بندرعباس بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نمایشگاه مدیریت شهری و روستایی بر خلاف دوره‌های گذشته که در منطقه آزاد کیش برگزار و مورد هجمه زیادی واقع می‌شد، امسال به میزبانی منطقه کمتر برخوردار بندرعباس با شور و هیجان خاصی برگزار شد.

هر چند به اعتقاد برخی، تغییر محل برگزاری نمایشگاه می‌توانست استقبال شهرداری‌ها را از این نمایشگاه کم کند اما فعالیت ۱۲۸ غرفه در این نمایشگاه که ۷۵ درصد آن‌ها را شهرداری‌ها و ۲۵ درصد را دفاتر امور روستایی و دهیاری‌های استان‌ها مختلف و شرکت‌های خدمات شهری تشکیل می‌دانند بیانگر حضور تمام قد مدیریت شهری در این نمایشگاه بود.

برگزاری دو همایش تخصصی در حاشیه نهمین نمایشگاه مدیریت شهری و روستایی نیز به نوبه خود نشان از تخصصی بودن این نمایشگاه داشت چرا که در هر یک از این همایش‌ها با حضور پر رنگ مسئولان مدیریت شهری و معاونان عمرانی استانداری‌های سراسر کشور برگزار شد.

ایجاد فضای گفت‌وگو میان مسئولان شهری و روستایی سراسر کشور را نیز می‌توان از دیگر مزیت‌هاو اتفاقات خاص در نهمین نمایشگاه مدیریت شهری و روستایی بندرعباس دانست چرا که این گفت‌وگوها، انتقال تجربیات مدیریت شهری همه شهرهای کشور به یکدیگر را فراهم ساخت و اعضای شورا و شهرداران زیادی نیز در گفت‌وگو با رسانه‌ها به این موضوع اذعان داشتند.

نمایش خلاقیت‌های شهرداری‌های سراسر کشور و همچنین خودنمایی شهرداری‌های کوچک در برابر کلانشهرها نیز از نقاط قوت این نمایشگاه بود که این بخش مورد استقبال شهروندان زیادی نیز قرار گرفت.

توسعه دیپلماسی شهری را نیز می‌توان از دیگر دستاوردهای نهمین نمایشگاه مدیریت شهری و روستایی دانست چرا که همزیستی سه روزه شهرداری‌ها در کنار یکدیگر فرصتی را فراهم آورد تا طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ و کوچک سرمایه‌گذاری شهری به اشتراک گذاشته شود و تعامل مثبت بین شهرهای ایران اثرات مثبتی را داشته باشد.

اما استقبال بانوان بندر عباس در کنار مردان از شور و هیجان بیشتری برخوردار بود به گونه‌ای که ذهن بسیاری از این بانوان بر این باور بودند که می توان با به اشتراک گذاشتن تجربیات شهرداری‌ها با یکدیگر می توان شهرها را آبادتر و در راستای افزایش کیفیت زندگی در شهرها و روستاها گام‌های اساسی‌تری را برداشت.

رونمایی از ۹ کتاب روزشمار یک سده رخدادهای بلدی و شهرداری، بازخوانی یک سده اسناد بلدی، مشاغل سبز - راهنمای آموزش محیط زیست در مدارس، بوکومی، مدیریت ارتباط با شهروندان، فناوری و سامانه‌های حمل و نقل همگانی، کارآفرینان روستایی، انرژی گاز زیستی (بیوگاز) و همچنین شماره‌های جدید ماهنامه شهرداریها، ماهنامه دهیاریها، فصلنامه مدیریت شهری، فصلنامه فرهنگ ایمنی و فصلنامه مدیریت پسماند نیز از دیگر بخش‌های جانبی این نمایشگاه تخصصی بود.

گفتنی است در نهمین نمایشگاه مدیریت شهری و روستایی، شهرداری‌ها و سازمان‌های تابعه ضمن حضور در نمایشگاه از پروژه‌ها و طرح‌های مختلف حوزه‌های فضای سبز، زیباسازی، مبلمان شهری و تجهیزات پارکی، ترافیک و حمل و نقل شهری بازدید و هچنین فرصت‌های ویژه سرمایه‌گذاری شهر خود را برای مشارکت به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ارائه کردند.

کد خبر 368728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.