رویکرد علمی‌تری باید نسبت به حوزه ایمنی داشته باشیم

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران گفت: چالش‌های مهم امروز در حوزه شهری از جمله وجود ساختمان‌های مرتفع، پایین بودن سطح آگاهی عمومی و مسائلی از این دست را ریشه یابی و برای آن‌ها راهکار پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی داوری در دومین روز از همایش آتش‌نشانی و ایمنی شهری که امروز دوشنبه در سالن همایش های هتل المپیک تهران برگزار شد، گفت: امروزه شرایط زندگی شهری بسیار متفاوت شده، ساختمان ها و نوع کاربری‌ها تغییر کرده و جمعیت کشور نیز تا حد زیادی در شهرها متراکم شده است به همین دلیل حوادث بیشتری هم رخ می‌دهد؛ در نتیجه ما باید نسبت به گذشته رویکرد علمی‌تری داشته باشیم و جلوی برخی از حوادث را قبل از وقوع آن بگیریم.

وی تأکید کرد: در عصر حاضر آتش نشانی باید روش‌های بهتر و پاسخگویی بیشتری داشته باشد؛ لازم است چالش‌های مهم امروز در حوزه شهری از جمله وجود ساختمان‌های مرتفع، پایین بودن سطح آگاهی عمومی و مسائلی از این دست را ریشه یابی و برای آن‌ها راهکار پیدا کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروزه سازمان‌های تخصصی، شهرداری‌ها، سازمان مدیریت بحران، سازمان نظام مهندسی و برخی دیگر از نهادها همکاری بسیار خوبی با سازمان آتش نشانی دارند و این مهم می‌تواند نوید بخش رفع مشکلات کشور در حوزه ایمنی شهری باشد.

در ادامه این برنامه بهنام، دبیر علمی همایش به بیان محورهای برگزاری آن پرداخت و گفت: درکنفرانس امسال در چهار محور فرهنگ و ایمنی، عملیات، مهندسی و سلامت جسمی آتش نشانان ورود کردیم.

وی افزود: مقدمات برگزاری این همایش از اردیبهشت امسال فراهم شد که  ۳۰۰ مقاله به این همایش ارسال شد که از بین آنها ۱۷۱ مقاله پذیرفت شد و در همه این مقالات مهمترین مباحث مربوط به ایمنی شهری مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 368726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.