آذری: در فوتبال ایران فاصله از اوج تا زیر فقط یک مسابقه است

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن گفت: در فوتبال ایران این‌طور است که شما با دو برد استاد مربیگری و مدیریت می‌شوید و با یک باخت هیچ چیز ندان!

به گزارش ایمنا،  سعید آذری در مورد شکست روز گذشته تیمش مقابل استقلال، افت ذوب‌آهن در هفته‌های اخیر، جدایی رشید مظاهری از جمع سبزپوشان، آینده علیرضا منصوریان در این تیم و غیره با خبرگزاری میزان گفت‌وگویی داشته که در ادامه می‌خوانید:

ابتدا درمورد شکست سنگین شب گذشته مقابل استقلال صحبت کنید؟

دو هفته گذشته دو بازی بسیار سنگین انجام دادیم که یکی از آن‌ها خارج از ایران بود؛ به خاطر همین فشار زیادی را متحمل شدیم؛ البته در فوتبال ایران این‌طور است که شما با دو برد استاد مربیگری و مدیریت می‌شوید و با یک باخت هیچ چیز ندان! در فوتبال ایران فاصله از اوج تا زیر فقط یک مسابقه است.

به نظر شما چرا ذوب‌آهن آن‌طور به استقلال باخت؟

تیم ما در بازی با الغرافه از نظر هیجانی تخلیه شده بود؛ وقتی شما در پلی‌آف بازی می‌کنید فشار روی تیم‌تان زیاد است ضمن اینکه بازی ۱۲۰ دقیقه‌ای با الکویت هم از نظر بدنی تیم ما را تخلیه کرد؛ بازیکنان ما در آن بازی به صورت متوسط ۱۶ کیلومتر دویده بودند و بازی با الغرافه هم ۱۱ کیلومتر؛ معلوم است که بعد از این دو بازی سنگین از نظر بدنی کم می‌آوریم و پیش‌بینی این مسئله را هم می‌کردیم البته اگر ضربه ایستگاهی حسینی گل می‌شد شاید داستان بازی فرق می‌کرد، به هر حال باخت بدی بود.

بعد از این باخت برخی از مخالفان شما انتقاد کردند که سعید آذری یکی دو سال پیش قول قهرمانی در آسیا را داده بود، اما الان تیمش انتهای جدول است...

این باخت‌ها باعث می‌شود یکسری فرصت طلب بخواهند تیم را تضعیف کنند؛ وقتی بودجه ۲۵ میلیاردی ما، ۱۲ میلیارد می‌شود و در دو سال ۲۶ میلیارد از بودجه ما کم می‌شود ما باید چه کار کنیم؟ مگر من پیش بینی می‌کردم ۲۶ میلیارد از بودجه‌ باشگاه کم شود؟ جالب است که بعد از قهرمانی در جام حذفی و سوپر جام، مجمع کارخانه تشکیل جلسه می‌دهد و بودجه ما را ۱۳ میلیارد کم می‌کند و این رقم در دو سال می‌شود ۲۶ میلیارد. الان مقصر من هستم؟ البته برای من اهمیتی ندارد که یکسری مردم عادی چه می‌گویند؛ من انتقادهای کارشناسان را روی چشمم می‌گذارم اما این حرف‌های معمولی را نمی‌شنوم! در پنج سال گذشته منحنی ذوب‌آهن صعودی بوده و فقط الان در افت هستیم. برخی عوامل دست به دست هم دادند تا تیم نایب قهرمان لیگ را ذبح کنند.

این عوامل چه کسانی هستند؟

این‌ها عواملی هستند که من وقتی از ذوب‌آهن بروم در مورد آن‌ها صحبت می‌کنم و می‌گویم چه عواملی به ذوب‌آهن ضربه زدند؛ چون فعلا وقت این حرف‌ها نیست؛ فقط این را می‌گویم که سپاهان با یک سرمایه‌گذاری درست از رده چهاردهم جدول و انتهای جدول به صدر آمد، درست برعکس ما!

داستان رشید مظاهری چیست؟ آیا او واقعا می‌خواهد در پایان فصل از ذوب‌آهن جدا شود؟

شب گذشته واقعا تعجب کردم که هواداران استقلال به دروزاه‌بان ملی‌پوش ما فحاشی کردند؛ اصلا چه دلیلی داشت که به دروازه‌بان ملی‌پوش ما توهین شود؟ مگر مظاهری چه گناهی کرده بود؟ او در این چند سال بهترین عملکرد را در ذوب‌آهن داشته است؛ قرارداد رشید و چند بازیکن دیگر در پایان فصل تمام است و آن‌ها قدرت انتخاب دارند اما خود رشید می‌داند که در ذوب‌آهن رشد کرده و به اوج رسیده است؛ او باید ببیند که عملکرد آن‌هایی که حتی در این فصل از ذوب‌آهن رفتند در تیم‌های جدیدشان چطور بوده است.

منظور شما مرتضی تبریزی است؟

از کسی اسمی نمی‌آورم اما ببینید در چهار سال و نیم گذشته آن‌هایی که در ذوب‌آهن ستاره بودند و از این تیم رفتند چه سرنوشتی پیدا کردند؛ رشید باهوش است و ذوب آهن خانه او؛ مظاهری تا هر وقت که بخواهد می‌تواند در ذوب‌آهن بماند.

حالا با این شرایط قرار است با منصوریان ادامه بدهید؟

چرا ادامه ندهیم؟ مگر بقالی است که هر روز یک سرمربی جدید را بیاوریم.

کد خبر 368708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    0 0
    به نظر من که طرفدار واقعی دو تیم شهرم هستم ذوب آهن احتیاج به یک تیم مدیریتی قوی مثل سپاهان دارد