تقویت بخش خصوصی و رونق گردشگری هدف برگزاری رویدادهای بین المللی است

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از ابتدای شورای پنجم بر اساس سیاست رونق اقتصاد شهری و افزایش تعاملات بین المللی، اقدام به فعالیت های زیرساختی برای تحقق این سیاست نموده است.

به گزارش ایمنا، کوروش خسروی اظهار کرد: امروزه نهادهای عمومی و شهرداری‌ها بازیگران اصلی عرصه روابط بین الملل در کنار دولت ها هستند و با توجه به وضعیت فعلی کشور و شرایط تحریم، کشورها تمایل بیشتری نسبت به دیپلماسی عمومی در قالب مناسبات بین‌المللی، برگزاری رویدادهای فرهنگی و اقتصادی و اجرای پروژه های مشترک را در دستور کار دارند.

وی افزود: از ابتدای شورای پنجم بر اساس سیاست رونق اقتصاد شهری و افزایش تعاملات بین المللی، اقدام به فعالیت های زیرساختی برای تحقق این سیاست نموده است، که از مهمترین این اقدامات می‌توان به تشکیل دفتر روابط بین الملل شهرداری اصفهان و تدوین برنامه راهبردی دیپلماسی شهری اشاره کرد.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: بر اساس ماموریت مشخص شده، شهرداری اقدام به شناسایی پتانسیل‌های بین المللی شهر اصفهان و ایجاد یک هدف و زبان مشترک بین نهادها و دوایر متولی در زمینه روابط بین الملل در شهر اصفهان نموده است. این پتانسیل‌ها شناسایی شده و وجود سندهای خواهر خوانده شهرها با همکاری اتاق بازرگانی، دفتر وزارت خارجه و نهادهای متولی دراستان اقدام به تعریف تقویم برگزاری رویدادهای مشترک بین کشورها شده است.

خسروی تاکید کرد: از آنجایی که هدف از برگزاری  این رویدادها تقویت قدرت بخش خصوصی برای فعالیت تجاری و بازرگانی  و رونق گردشگری است متولی و مجری اصلی این رویدادها  بخش خصوصی به عنوان بازوی اجرایی این رویدادها محسوب می‌شود که اولین رویداد تجاری، فرهنگی بین‌الملل در این زمینه نشست مشترک هفته مسقط در اصفهان است که از تاریخ 12 اسفندماه به مدت یک هفته با حضور مقامات شهری و تجار و بازرگانان تاثیر گذار عمان در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این اولین تجربه برگزاری رویداد فرهنگی- بازرگانی است که توسط بخش خصوصی و نظارت و حمایت شورای اسلامی شهر، وزارت امور خارجه، شهرداری، اتاق بازرگانی، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در شهر اصفهان برگزار می شود و امید است که اینگونه روابط و رویدادها بتواند باعث افزایش رونق اقتصاد گردشگری و مبادلات تجاری بین دو شهر اصفهان و مسقط شود.

کد خبر 368695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.