نمایش سردیس هخامنشی در سیستان و بلوچستان/گردشگران چینی در راه کرمان

در بسته خبری امروز از برپایی بازارچه تولیدات دانشجویی در سبزوار تا ثبت ملی دق خیرآباد طبس و حضور گردشگران اتریشی در سیستان و بلوچستان را بخوانید.

هفته گذشته شهرهای شرقی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود که می توان گفت هفته پر خبری را پشت سر گذرانده است، در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

توزیع ۹۰ تن میوه شب عید در ایام نوروز در بردسکن

خراسان رضوی: ابراهیم قاسم‎پور، سرپرست فرمانداری بردسکن با بیان اینکه همه تمهیدات برای تامین ارزاق عمومی مردم از جمله تامین میوه شب عید فراهم شده است، گفت: بیش از ۵۰ تن پرتقال و ۴۰ تن سیب برای توزیع در اختیار اتحادیه‌های تعاونی و فروشگاه‌های مجاز اعلام شده از سوی اداره صنعت و معدن با نرخ مصوب دولتی قرار می‌گیرد.

اختصاص بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای ارتقای ایمنی راه‌های بین شهری سبزوار

خراسان رضوی: مهدی رحمتی ، رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سبزوار با اشاره به اختصاص بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای ارتقای ایمنی راه‌های بین شهری سبزوار، تصریح کرد: همچنین ایمن‌سازی محور شهرستان‌های سبزوار و داورزن در آستانه سفرهای نوروزی با انجام اقداماتی مانند اجرای نوار لرزاننده، خط کشی عرضی، نصب تابلوهای مورد نیاز و نصب چراغ چشمک توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده سبزوار در حال اجرا است.

برپایی بازارچه تولیدات دانشجویی در سبزوار

خراسان رضوی: رسول شادنیا، مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری در حاشیه آیین افتتاحیه برپایی بازارچه تولیدات دانشجویی در محل دانشگاه حکیم سبزواری در جمع خبرنگاران گفت: در این ‌نمایشگاه دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری در قالب ۳۴ غرفه تولیدات خود را ارائه دادند.

**************************************************************************

۴۰ اقامتگاه‌ بوم‌گردی خراسان‌جنوبی آماده پذیرایی از مسافران نوروزی

خراسان جنوبی: حسن رمضانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی گفت: در نوروز ۹۸ بیش از ۴۰ اقامتگاه بوم‌گردی جهت پذیرایی از مسافران نوروزی و گردشگران فعال خواهد بود.

ارسال پرونده پیشنهاد ثبت ملی دق خیرآباد طبس

خراسان جنوبی: زهرا رضایی‌ملکوتی، کارشناس ثبت میراث طبیعی خراسان‌جنوبی گفت: پس از شناسایی منطقه و بررسی‌های اولیه، پرونده پیشنهاد ثبت ملی دق خیرآباد طبس تهیه و پس از تأیید در شورای ثبت و حریم آثار طبیعی استان خراسان‌جنوبی به دفتر ثبت سازمان در تهران ارسال گردید.

افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی اجاره‌بها خراسان‌جنوبی

خراسان جنوبی: علیرضا اربابی، رییس اتحادیه مشاوران املاک خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه وضعیت اجاره‌نشینی تا حدودی بهبود یافته است، تصریح کرد: در بخش مسکونی افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی و در بخش تجاری افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی اجاره‌بها را داشته‌ایم.

***************************************************************************************

رونمایی از سردیس نقش برجسته سرباز هخامنشی در موزه منطقه‌ای جنوب شرق کشور

 سیستان و بلوچستان: علیرضا جلالزایی، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در این مراسم اظهار کرد: نقش برجسته سرباز هخامنشی که مهرماه امسال از کشور آمریکا پس گرفته شده است از امروز در موزه منطقه‌ای جنوب شرق کشور به نمایش گذاشته می‌شود.

گردشگران اتریشی وارد سیستان و بلوچستان شدند

 سیستان و بلوچستان:مجتبی میرحسینی، معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: تور گردشگران اتریشی متشکل از ۲۰ گردشگر صبح امروز وارد سیستان و بلوچستان شد.

باند حرفه ای سارقان خودروهای پراید در شهر زابل متلاشی شد

  سیستان و بلوچستان: احمد ثمره حسینی، سرپرست فرماندهی انتظامی زابل گفت: با تلاش پلیس آگاهی باند حرفه ای سارقان خودروهای پراید در شهر زابل متلاشی و ۱۰ فقره سرقت کشف شد.

**************************************************************************************

گردشگران چینی در راه کرمان

کرمان: مهدی سیاوشی ،رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: جمعی از مدیران بخش گردشگری چین به کرمان آمده‌اند تا زمینه را برای حضور هرچه بیشتر گردشگران چینی به این خطه فراهم کنند.

راه نجات موسیقی محلی ایران صدقه دادن نیست

کرمان: پیروز ارجمند، موسیقی‌دان و آهنگساز در گردهمایی هنرمندان و اهالی فرهنگ بافت گفت: راه نجات موسیقی محلی ایران صدقه دادن نیست و نیاز است که زیرساخت برای آن تامین شود.

کارخانه روغن گلناز کرمان به‌هیچ بهانه‌ای نباید متوقف شود

کرمان: محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: کارخانه روغن نباتی گلناز به‌هیچ بهانه‌ای نباید متوقف شود، چون استانداردها، توانایی و ظرفیت تولید خوب را دارد و تنها عزم مدیریتی می‌خواهد.

کد خبر 368685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.