اجرای طرح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان در شش شهرستان اصفهان

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: در حال حاضر طرح "مشارکت اجتماعی دانش‌آموزی"در ۱۲۰ مدرسه با مشارکت سه هزار ۶۵۰ دانش آموز در حال انجام است.

محمدسعید محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان در سازمان بهزیستی یک حوزه تخصصی به نام معاونت پیشگیری وجود دارد که فعالیت‌های متعدد در حوزه پیشگیری انجام می‌شود، اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی یکی از گروه‌های هدف که از اهمیت بسیاری بالا بوده نوجوانان هستند که طرح "مشارکت اجتماعی دانش‌آموزی" با همکاری سازمان آموزش و پروش درحال انجام است.

وی افزود: معتقد هستیم با اجرای طرح "مشارکت اجتماعی دانش‌آموزی" مشارکت این قشر در مسائل اجتماعی بیشتر خواهد شد و این امر موجب ارتقاء توانمندی و مسئولیت پذیری در جامعه می‌شود که از موضوعات کلیدی طرح است.

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه طرح "مشارکت اجتماعی دانش‌آموزی" در مقطع هشتم اجرایی می‌شود، ادامه داد: در  این طرح دانش آموزان آموزش‌های لازم در خصوص موضوعات به روز اجتماعی را می آموزند که منجر به توانمندی آنها در حل مسائل شود. موضوعاتی که همه از آن به عنوان یک نیاز اساسی یاد می‌کنند.

محمدی با بیان اینکه طرح "مشارکت اجتماعی دانش‌آموزی" از سال تحصیلی ۹۶-۹۵ با ۳۰ کلاس در سطح استان اصفهان کلید خورد، اضافه کرد: طرح در شروع  سال تحصلی ۹۷-۹۶ به ۶۰ کلاس در شش شهرستان ارتقاء پیدا کرد؛ در حال حاضر نیز این طرح  در ۱۲۰ مدرسه برای سه هزار ۶۵۰ دانش آموز با مشارکت ۱۲۰ دبیر در شهرستان‌های اصفهان، شاهین شهر، گز و برخوار، لنجان، نجف آباد و کاشان در حال انجام است.

۷۵ هزار شهروند  در آموزش‌های مشاوره ای شرکت کرده‌اند

وی با بیان اینکه سیستم‌های مشاوره‌ای نیز یکی دیگر از خدمات بهزیستی است که در بخش پیشگیری آموزش‌های لازم ارائه می‌شود، اظهار کرد: آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش در محیط کار، زندگی خانواده، مشاوره پیش از ازدواج و آموزش‌های فرزندپروری در اختیار همه شهروندان با سطوح تحصیلی مختلف قرار داده می‌شود تا شخص در زندگی خود از این آموزش‌ها بهره‌مند شود.

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه حدود ۷۵ هزار نفر در کلاس‌های آموزشی برای ارتقاء دانش شخصی شرکت کردند، افزود: حدود ۱۹ هزارنفر در کلاس‌های آموزشی پیش از ازدواج ، ۲۱ هزار نفر در کلاس‌های آموزش خانواده و ۳۵ هزار نفر در آموزش‌های مهارت‌های زندگی از دوره‌ها بهره‌مند شدند.

محمدی با بیان اینکه همچنین نمایندگان سازمان‌های مختلف استان که رشته تحصیلی آنها با مباحث مشاوره هماهنگ بود، طی ۹ ماه  از آموزش‌های بهره‌مند شدند، ادامه داد: ۱۰۵ نفر در حوزه آموزش پیش از ازدواج، ۱۴۳ نفر برای آموزش خانواده  و ۸۱ نفر نیز در خصوص  مهارت های زندگی آموزش دیده‌اند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سازمان‌ها با  کمبود منابع مالی درگیر هستند اما امسال سازمان بهزیستی توانست  مربی‌هایی را با توجه به تخصص و رشته مرتبط تحصیلی برای مسائل پیشگیری برای سازمان‌های مختلف تربیت کند.

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی اصفهان با بیان اینکه با راه‌اندازی شماره تلفن ۱۴۸۰ شهرستان اصفهان می‌توانند از مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنند، اضافه کرد:تا کنون ۴۲ هزار نفر با شماره ۱۴۸۰ تماس گرفته‌اند و از مشاوره بهره‌مند شده‌اند.

کد خبر 368679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.