تاکسیرانان برای گرفتن مرخصی به تاکسیرانی مراجعه نکنند

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: رانندگان تاکسی از این پس جهت دریافت مرخصی دیگر لازم نیست به این سازمان مراجعه کنند و تنها با ورود به سامانه مرخصی آنلاین درخواست خود را اعلام و نتیجه را دریافت کنند.

هادی منوچهری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: رانندگان تاکسی برای گرفتن مرخصی پس از مراجعه به سایت سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان به نشانی www.isfahan.ir/Taxirani در قسمت گزینه مرخصی آنلاین وارد شده و طبق راهنمایی‌های لازم مرخصی خود را رزرو کرده و پرینت مرخصی را دریافت یا از طریق گوشی موبایل اسکرین شات کرده و از مرخصی خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مرخصی آنلاین گامی در جهت احیاء دولت الکترونیک و کاهش تردد در شهر وکاهش آلایندگی است، خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از سامانه مرخصی آنلاین شاهد ارائه خدمات بهتر به رانندگان، کاهش ترافیک، بهره‌وری بهتر سازمان تاکسیرانی، کاهش هزینه‌ها و سرعت در ارائه خدمات هستیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: قبلاً رانندگان تاکسی برای گرفتن مرخصی با مشکلات زیادی مواجه بودند، زیرا باید به صورت حضوری اقدام می‌کردند و چنانچه گاهی درخواست دریافت مرخصی رانندگان توام با ساعات تعطیلی سازمان تاکسیرانی بود، بدون داشتن مرخصی به سفر می‌رفتند و با جرایم سنگین پلیس راهور مواجه می‌شدند، از این رو برای رفع این مشکل با هماهنگی پلیس راهور سامانه مرخصی آنلاین طراحی و به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی سامانه صدور مرخصی آنلاین، رانندگان تاکسی که قصد مسافرت به شهرهای دیگر دارند می‌توانند بدون مراجعه به سازمان تاکسیرانی، مرخصی خود را اینترنتی دریافت کنند.

منوچهری درخصوص ورود تاکسی‌های زرد به چرخه حمل و نقل اینترنتی گفت: کار مطالعاتی ورود تاکسی‌های زرد در قالب تاکسی‌های اینترنتی آغاز شده است و ظرف ماه‌های آینده پیاده سازی آن آغاز می‌شود، ضمن اینکه با روش‌های مختلف قانونی سعی شده است با تحت نظارت قرار دادن مسافربران شخصی اینترنتی میزان حضور آنان کمتر یا نسبت به تعیین تکلیف نظارت آنان اقدام شود.

وی تصریح کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته در مراکز علمی و آماری حمل و نقل و ترافیک شهرها، روند ریزش خودروهای مسافربر شخصی آغاز شده است و این روند به دلایل مختلف از جمله به صرفه نبودن هزینه دریافت نرخ سفر مسافر برای راننده و دلایل و موانع قانونی ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه برای ورود تاکسی‌های زرد به سهم بازار حمل و نقل و در فضای مجازی همکاری همزمان بخش خصوصی، رانندگان تاکسی، دستگاه های همکار از جمله قوه قضاییه، شهرداری و در نهایت شهروندان نیاز است، گفت: شهرداری‌ها از جمله حوزه حمل و نقل شهرداری اصفهان در این مورد فعالیت خود را شروع کرده، البته بدون همکاری بخش‌های یاد شده امکان اجرای طرح های این چنین با مشکل روبه رو خواهد شد.

کد خبر 368674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.