سلامت مردان موجب ارتقای نیروی کار در جامعه است

کاشان - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: "مردان فعال تر، مردان سالم تر" به عنوان شعار هفته سلامت مردان ایرانی نام‌گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان سید علیرضا مروجی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت موضوع سلامت مردان اظهار کرد: از سال ۱۳۸۵ نخستین هفته اسفندماه به عنوان هفته ملی سلامت مردان نام‌گذاری شده و هر ساله در این هفته فعالیت ها با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی جامعه به ویژه مردان در زمینه اولویت ها و مخاطرات سلامت مردان انجام می گیرد.

وی تصریح کرد: سلامت مردان موضوعی است که موجب استحکام و ارتقای سلامت نیروی کار در جامعه بوده و توسعه کشور را در پی خواهد داشت.

به گفته وی، عادات غلطی مانند مصرف سیگار، الکل، اعتیاد و درگیری با فاکتورهای خطر محیطی و شغلی در مردان بیشتر است، اما آن‌ها کمتر به پزشک مراجعه کرده و مراجعه به مراکز درمانی را به دلایل مختلف از جمله موانع فرهنگی تا بروز مراحل پیشرفته و خطرناک بیماری به تأخیر می اندازند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاکید کرد: تامین سلامت جسمی و روانی مردان در دوره های مختلف زندگی و پیشگیری از بیماری ها، حساس سازی و تبیین جایگاه فرهنگی سلامت در جامعه و ایجاد فرهنگ توجه به سلامتی قبل از بیماری، پیشگیری اولیه و تشخیص زود هنگام بیماری های خطیر و بدون علامت در جامعه از اهداف این نام‌گذاری است.

مروجی خاطر نشان کرد: افزایش دسترسی مردان به اطلاعات مربوط سلامتی ، توجه به نیازهای بهداشتی آموزشی و درمانی مردان و گسترش  فرهنگ همکاری درون بخشی و برون بخشی با دستگاه های مرتبط با وزارت بهداشت در مقوله سلامت مردان، از دیگر اهداف است.

وی ابراز امیدواری کرد: با آگاه کردن مردم از علائم و روند بیماری های پر مخاطره و آموزش شیوه زندگی سالم از ابتلای مردان جامعه به این بیماری ها جلوگیری کنیم.

عناوین و محورهای اطلاع رسانی و آموزش در روزهای هفته ملی سلامت مردان ایران در سال ۹۷ 

اول اسفند: مردان فعال و بهره وری در محیط کار دوستدار فعالیت بدنی

دوم اسفند: نقش مستقیم و غیر مستقیم فعالیت جسمانی در پیشگیری و درمان بیماری های غیر واگیر، واگیر، سلامت روانی و اجتماعی

سوم اسفند: پدران، مشوق فعالیت جسمانی پسران و سایر اعضای خانواده

چهارم اسفند: شهر دوستدار فعالیت جسمانی (پیاده روی/ دوچرخه سواری و( ...

پنجم اسفند: ایمنی و استاندارد در فعالیت های ورزشی

ششم اسفند: مردان جوان فعال تر، عملکرد تحصیلی بالاتر

هفتم اسفند: زندگی طولانی تر برای سالمندان و بیماران فعال

کد خبر 368672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.