بارانداز شیلات در میدان مرکزی میوه و تره بار اصفهان راه‌اندازی می‌شود

رییس کمیسیون بهداشت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان از راه‌اندازی بارانداز شیلات در میدان مرکزی میوه و تره بار این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباسعلی جوادی در برنامه رادیویی «صدای شهر» با اشاره به راه اندازی خدمات خودرویی در میدان مرکزی میوه و تره بار اصفهان اظهار کرد:  اجرای این طرح به این منظور است که چنانچه خودروها دچار نقص فنی شدند، امکان تعمیر آنها در میدان وجود داشته باشد.

وی با اشاره به فعالیت بازارهای کوثر شهرداری اصفهان برای رفع مایحتاج شهروندان با قیمتی مناسب، افزود: سال گذشته بازار کوثر شماره ۱۴ در بلوار شفق بهره‌برداری شد و در حال حاضر کوثرهای شماره ۱۵ و ۱۶ در حال ساخت است.

رییس کمیسیون بهداشت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ساخت بازار تخصصی میوه و تره‌بار با وسعت بالا در دستور کار قرار گرفته است، افزود: قرار است در هر کدام از مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان، منطقه صنفی خودروسازی داشته باشیم تا خدمات خودرویی شامل معاینه فنی، تعمیر، صافکاری و نقاشی ارائه کند.

ساماندهی پرنده‌فروشان در دستور کار

جوادی تصریح کرد: ساماندهی پرنده فروشان نیز در دستور کار سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان قرار گرفته است.

وی اظهارکرد: در سال جاری واحدهای خوارو بار فروشی در میدان مرکزی میوه و تره بار به بهره برداری رسیده تا ترافیک ناشی از فعالیت عمده فروشان خوار و بار در برخی از خیابان‌های شهر برطرف شود.

رییس کمیسیون بهداشت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه عملیات عمرانی احداث بازار گل و گیاه در منطقه پینارت به نام «باغ تندرستی» در دست اجرا است، گفت: احداث این پروژه با هدف کاهش حجم ترافیک خیابان همدانیان انجام می‌شود.

جوادی با اشاره به فعالیت‌های سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، گفت: یکی از مشکلات این سازمان ناوگان فرسوده بود که خوشبختانه در سال جاری با خرید ۲۰ دستگاه ایسوزو نوسازی انجام شد، البته سال آینده با خرید خودروهای شاسی‌دار به توسعه ناوگان آتش‌نشانی کمک می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سال آینده حدود هشت ایستگاه آتش‌نشانی به ایستگاه‌های شهر اضافه می‌شود، افزود: درصدد هستیم تا سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۳ ایستگاهی که کمبود داریم را جبران کنیم تا در زمان بروز حادثه میانگین حضور نیروهای آتش‌نشانی کاهش پیدا کند.

کاهش ۷ درصدی حوادث با «آموزش»

رییس کمیسیون بهداشت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه بر اساس آمار «آموزش» باعث کاهش هفت درصدی حوادث شده است، در سال آینده بحث مهم آموزش را با جدیت بیشتری دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه امسال سازمان آتش نشانی ۳۰۰ نفر نیرو را جذب کرده که بیشتر آنها از بدنه شهرداری و تعدادی نیروهای جدید هستند، اظهارکرد: این نیروها تحت آموزش‌های ویژه قرار می‌گیرند تا در سال ۱۴۰۰ به آتش نشانی استاندارد برسیم.

جوادی گفت: در سال جاری برای روان‌سازی ترافیک و اصلاح هندسی مسیرهای منتهی به آرامستان باغ رضوان اقدامات خوبی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد:  نرم‌افزاری بر روی گوشی‌های اندروید قابل نصب است که با استفاده از آن، افراد با وارد کردن اسم متوفی مسیر قبر را به راحتی پیدا خواهند کرد.

رییس کمیسیون بهداشت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در سال ۹۸ بر تعداد پارکینگ‌های آرامستان باغ رضوان افزوده می‌شود، گفت: محل پارکینگ‌های فعلی با محل قبور تا حدودی فاصله دارد، از این رو در صدد هستیم مکان پارکینگ‌ها را نزدیک‌تر جانمایی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه امسال با مشکل تامین آب برای آبیاری فضای سبز مواجه بودیم، گفت: در سال آینده توسعه فضای سبز و آبیاری قطره‌ای فضای سبز آرامستان را در دستور کار قرار دادیم.

راه‌اندازی دو زباله‌سوز بیمارستانی در سال آینده

جوادی تصریح کرد: با توجه به بهره برداری از تصفیه خانه شمال شهر، تصفیه خانه ناژوان، خط انتقال پساب جنوب و خط انتقال پساب شمال به مخزن ورزشگاه انقلاب، در سال ۹۷ بخشی از دغدغه‌های تامین نیاز آبی برای آبیاری فضای سبز رفع شده است.

وی با اشاره به سرنوشت پسماندهای بیمارستانی در اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر این پسماندها در ناحیه شرق اصفهان دفن و روی آن با آهک پوشانده می‌شود، البته برای راه‌اندازی دو دستگاه زباله‌سوز بیمارستانی با ظرفیت ۱۲ تن، قراردادی با بخش خصوصی امضاء شده تا از تابستان سال آینده تمام پسماندهای بیمارستانی سوزانده شود.

رییس کمیسیون بهداشت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: روزانه ۱۰۰۰ تن زباله از سطح شهر اصفهان جمع‌آوری و ۶۰۰ تن دفن آن‌ها می‌شود که این آمار وحشتناک است.

وی ادامه داد: پسماندهای عادی در بخش مواد آلی مثل پلاستیک، قابلیت تبدیل به مواد سوختی را دارد، از این رو تا مهرماه سال آینده این اقدام عملیاتی خواهد شد.

جوادی با اشاره به اهمیت زیباسازی شهر اصفهان، گفت: با توجه به اینکه ورودی‌های شهر زیبا نیستند سال آینده به این مهم توجه می شود تا درگاه‌های ورودی شهر را با نظر کارشناسان و متخصصان این حوزه زیبا و در شأن این شهر کنیم.

کد خبر 368659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.