پنالتی استقلال خوزستان اشتباه بود/بازبینی و بررسی اشکالات داوران در بازی‌های لیگ برتر

رییس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: فقط در بازی استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان تصمیم کمک داوران پشت دروازه در اعلام پنالتی (برای استقلال خوزستان) اشتباه بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، داود رفعتی درباره عملکرد داوران در هفته نوزدهم لیگ برتر گفت: با توجه به گزارش ناظران بازی در شش دیدار از مسابقات لیگ برتر، شاهد قضاوت‌های خوبی از داوران بودیم. فقط در بازی استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان تصمیم کمک داوران پشت دروازه در اعلام پنالتی (برای استقلال خوزستان) اشتباه بود.

وی ادامه داد: در دیگر مسابقات داوران اشتباه تاثیرگذاری در نتیجه بازی نداشتند. مخصوصا تیم داوری بازی نفت مسجدسلیمان و پرسپولیس توانست به خوبی از عهده وظایف خود برآید. امیدواریم امروز هم داوران عملکرد قابل قبولی در این دو دیدار (استقلال - ذوب آهن و سایپا - تراکتورسازی) داشته باشند.

رییس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال با اشاره به برگزاری دوره مدرسان داوری که زیر نظر سوبخیدین برگزار شد، گفت: به‌نظرم دوره بسیار مفیدی برای مدرسان داوری انجام شد. محمدصالح سوبخیدین یکی از برترین مدرسان برجسته داوری فیفا است. امیدواریم بعد از این دوره شاهد تاثیر دوره‌های آموزشی در داوری کشور باشیم. به هر حال برگزاری چنین دوره‌هایی باعث پیشرفت و توسعه داوری خواهد شد.

رفعتی خاطرنشان کرد: از نکات جالب توجه این دوره می‌توان به حضور ۱۵ داور لیگ برتر که روز پنجشنبه دوم اسفند در تمرینات کمک داوران پشت دروازه اشاره کرد، تا آنها هم بیش از پیش به وظایف خود واقف شوند. همچنین ۲۱ اسفند دوره یک روزه‌ای را برای داوران لیگ برتر و کمک داوران بین‌المللی برگزار خواهیم کرد. در این کلاس اشکالات داوران در بازی‌های لیگ برتر را بازبینی و آنالیز می‌کنیم.

کد خبر 368633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.