فرسودگی سرویس‌ مدارس کهگیلویه و بویراحمد/ اشتغال دوباره کارگران اخراجی دهلران

در بسته خبری امروز از فرسودگی سرویس‌ مدارس و دانشگاه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد تا مرگ جهادگر بسیجی در کرمانشاه و بازگشت به کار کارگران اخراج شده پتروشیمی دهلران را بخوانید.

هفته گذشته شهرهای غربی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود که می توان گفت هفته پر خبری را پشت سر گذرانده است، در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

روزانه ۵ تُن گوشت قرمز منجمد در کردستان توزیع می‌شود

کردستان: شهریار حنیفی، مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: روزانه ۵ تُن گوشت قرمز منجمد در استان توزیع می‌شود که سعی می‌کنیم مردم بابت تهیه آن دچار مشکل نشوند.

رفع تصرف بیش از ۱۰۰۰ هکتار از اراضی طبیعی در کردستان

کردستان: سعدی نقشبندی ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان از رفع تصرف یک هزار و ۳۲ هکتار از اراضی طبیعی در این استان خبر داد.

عزم جدی برای بازگشایی بازارچه سیف سقز

کردستان: کامیل کریمیان ، فرماندار سقز از مرز به عنوان ظرفیت بزرگی در راستای توسعه اقتصادی نام برد و گفت: برای بازگشایی بازارچه سیف، عزم جدی مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری وجود دارد.

*********************************************************************************

جهادگر بسیجی حین کمک به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه آسمانی شد

کرمانشاه: امیر پژاوند، یکی از جهادگران بسیجی، شب گذشته حین خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان سرپل‌ذهاب و روستای خالدی بازی‌ دراز بر اثر سانحه تصادف، به دیدار معبود شتافت.

۴۸ راس دام قاچاق در هرسین کشف شد

کرمانشاه:سرهنگ‌همتعلی شکری ،فرمانده انتظامی هرسین از کشف ۴۵ راس دام قاچاق در این شهرستان به ارزش یک‌میلیارد ریال و با تلاش ماموران پلیس خبر داد.

بیش از ۶۱ میلیون ریال چک پول تقلبی در کرمانشاه کشف شد

کرمانشاه:سرهنگ ‌حسین براری ،فرمانده انتظامی کرمانشاه از کشف بیش از ۶۱ میلیون ریال چک پول تقلبی با تلاش ماموران انتظامی خبر داد.

**********************************************************************************

ایلام؛ رتبه نخست در کمترین تلفات انسانی در سطح جاده‌ها

ایلام : رضا همتی زاده ،رییس پلیس راه استان ایلام گفت: با وجود ترددهای زیاد در سطح محورهای مواصلاتی، استان ایلام از لحاظ تلفات انسانی در رتبه اول کشور قرار دارد.

افتتاح بیمارستان ۲۵ تختی شهرستان سیروان

ایلام : کریم همتی، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: بیمارستان ۲۲ تا ۲۵ تختی در شهرستان سیروان ایجاد می‌شود.

بازگشت به کار کارگران اخراج شده پتروشیمی دهلران

ایلام : نیروهای بومی شرکت پتروشیمی دهلران که روز گذشته از سوی پیمانکار اخراج شده بودند با پیگیری رئیس حوزه قضایی بخش موسیان بازگشت به کار شدند.

**********************************************************************************

شناسایی ۶۰ نقطه ضعف گردشگری لرستان

لرستان: سید موسی خادمی ، استاندار لرستان گفت: سال‌های گذشته ۶۰ مورد از ضعف‌های استان در حوزه گردشگری شناسایی شده‌ که با اقدامات مختلف در حال برطرف کردن این موانع و مشکلات هستیم.

۴۷ درصد خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد در پل‌دختر دارای سرپرست زن هستند

لرستان: نبی الله ناظری ،رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) پل‌دختر گفت: ۴۷ درصد خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد در این شهرستان دارای سرپرست زن هستند.

جلوگیری از تردد عشایر پل‌دختر کوچ نشین

لرستان: نعمت الله دستیاری، فرماندار پل‌دختر گفت: عبور کوچ عشایر از درون شهر بهداشت شهروندان را با مشکلات زیادی روبرو می‌سازد از این رو باید از اتراق عشایر کوچ‌رو در محیط وحاشیه شهر و تردد آنها در درون شهر پل‌دختر جلوگیری شود.

*************************************************************************************

  نیمی از طلاق‌ها در همدان توافقی است

همدان: سعید گلستانی ، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان همدان گفت: از یک‌هزار و ۸۰۰ پرونده طلاق در همدان از سال ۸۵ تاکنون ۶۰۰ پرونده در مراکز مشاوره منجر به صلح و سازش شده است.

تفکر کهنه برخی افراد سد راه حرکت‌های نو در موسیقی

همدان:صادق چراغی، هنرمند موسیقی با اشاره به روند رو به رشد موسیقی در کشور گفت: در گذشته امکانات کم بود و گاهی اوقات هم موانع و تفکرات کهنه برخی افراد، سد راه حرکت‌های نو می‌شد زیرا آنها همه چیز را برای خود می‌خواستند و سعی می‌کردند بی‌رقیب بمانند اما اکنون شرایط تغییر کرده است.

بهره‌برداری از قطار سریع‌السیر همدان ‌ـ تهران

همدان: حمیدرضا حاجی‌بابایی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از اجرایی شدن راه‌آهن برقی همدان ـ تهران خبر داد و گفت: امیدواریم هدیه نوروز ۹۸ بهره‌برداری از این پروژه زیرساختی باشد.

*************************************************************************************

نخستین بازارچه صنایع دستی سلطانیه افتتاح می‌شود

زنجان: یحیی رحمتی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از افتتاح نخستین بازارچه صنایع دستی در سلطانیه خبر داد و گفت: به منظور استفاده از ظرفیت گردشگری این شهر بازارچه مذکور افتتاح خواهد شد.

۷۰۶ زندانی زنجانی مشمول عفو مقام معظم رهبری شدند

زنجان:علاءالدین کریمی، مدیرکل زندان‌های استان زنجان گفت: تا کنون۷۰۶ نفر از زندانیان استان مشمول عفو مقام معظم رهبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب ایران اسلامی شده‌اند.

بانوان زنجانی وارد رینگ بوکس می‌شوند

زنجان: ابراهیم عباسی، دبیر هیأت بوکس استان زنجان گفت: فعلا در هیچ استانی این رشته ورزشی در بخش بانوان فعال نیست که با توجه به آزادسازی صورت گرفته سال آینده ورزش بوکس بانوان در زنجان راه‌اندازی خواهد شد.

*************************************************************************************

فعال‌سازی ۱۰ طرح صنعتی راکد در چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری: محمد کاظم منزوی، سرپرست سازمان صمت  چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۰ طرح‌ صنعتی راکد در شهرستان‌های بروجن، کیار، لردگان و شهرکرد با سرمایه گذاری ۵۰۰هزار و ۶۸۸ میلیون، فعال شده است.

خشکسالی عامل بی‌آبی در ۵۰ روستای چهارمحال و بختیاری است

چهارمحال و بختیاری:سهراب بهرامی، سرپرست شرکت آبفای روستایی چهارمحال و بختیاری گفت: روستاهایی که هم‌اکنون با تانکر آبرسانی می‌شوند به‌علت خشکسالی‌های پی در پی و خشک شدن چشمه‌ها و چاه‌های آب زیرزمینی بوده است.

انتقال آب بن-بروجن برای چهارمحال و بختیاری حیاتی است

چهارمحال و بختیاری:مجید نظری، معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه پروژه انتقال آب بن- بروجن برای مردم این استان حیاتی است، ادامه داد: پروژه انتقال آب بن- بروجن مصوبه دو رئیس‌جمهور است؛ این پروژه تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که به‌علت مشکلات تملک زمین در در استان مجاور جهت احداث آبگیر شماره یک هم‌چنان نیمه‌تمام باقی مانده است.

*************************************************************************************

فرسوده بودن سرویس‌های مدارس و دانشگاه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد: سرهنگ اسماعیل خوشوقت، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: عمر سرویس‌های مدارس و دانشگاه‌ها بیش از ۱۵ سال و حتی ۲۵ سال است و فرسوده هستند.

فضای اداری و آموزشی هنرستان کشاورزی یاسوج زیبنده نیست

کهگیلویه و بویراحمد: محمد صادق سجادی، مدیر آموزشی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی مرکز تحقیقات کشاورزی کشور در بازدید از فضای آموزشی هنرستان کشاورزی آیت‌الله ملک‌حسینی گفت: فضای اداری آموزشی این هنرستان زیبنده نیست.

ساخت و سازهای غیرمجاز شهر یاسوج کارد به استخوان رسانده

کهگیلویه و بویراحمد: سید حسین کاظمی، مدیرکل دفتر شهری و شوراهای کهگیلویه و بویراحمد در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز در استان گفت: در ساخت و سازهای غیرمجاز کارد به استخوان رسیده به طوری که خود وزیر نامه نوشته که با کسانی سهل‌انگارها می‌کنند بدون تعارف برخورد کنند.

کد خبر 368632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.