بهترین رژیم غذایی برای طول عمر

یافته‌های جدید محققان آمریکایی نشان می دهد رعایت یک رژیم غذایی کم کالری و پر پروتئین، بهترین برنامه غذایی برای سالمندان محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بررسی‌های جدید محققان نشان می‌دهد یک رژیم غذایی کم کالری و سرشار از پروتئین برای سلامت سالمندان مناسب است و به آن‌ها کمک می‌کند تا علاوه بر حفظ توده عضلانی و افزایش تراکم استخوان‌ها، وزن بیشتری را از دست دهند.

سالمندان مانند افراد جوان کالری یکسانی نمی‌سوزانند و به عنوان یک فرایند طبیعی با افزایش سن، توده عضلانی آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. بنابراین خوردن غذاهای مغذی و اجتناب از غذاهای پرکالری که در آن‌ها مواد ضروری بدن وجود ندارد برای این گروه سنی لازم است. غذاهای مفید برای سالمندان شامل انواع میوه‌ها، سبزیجات، غلات، گوشت بدون چربی، غذاهای دریایی، مرغ، تخم مرغ، حبوبات و لبنیات کم‌چرب است.

اغلب سالمندان زمانی که تصمیم به کاهش وزن می‌گیرند، تراکم استخوان‌ها و همچنین توده عضلانی خود را به طور ناخواسته از دست می‌دهند. این موضوع باعث می‌شود سالمندان مشکل حرکتی پیدا کنند و احتمال خطر آسیب‌دیدن  در آن‌ها بیشتر شود. اما محققان آمریکایی به تازگی دریافته‌اند که رعایت یک رژیم غذایی کم کالری و دارای پروتئین زیاد به سالمندان کمک می‌کند تا از اینگونه مشکلات به سلامت عبور کنند.

پژوهشگران به طور تصادفی ۹۶ فرد بالای ۶۵ سال را مورد بررسی قرار دادند و آن‌ها را به دو گروه تقسیم کردند. گروه نخست برای مدت ۶ ماه تحت یک رژیم غذایی کم کالری و سرشار از پروتئین قرار گرفتند، به گونه‌ای که در این رژیم بیش از یک گرم پروتئین به ازای هر یک کیلوگرم از وزن شرکت کنندگان گنجانده شد. برای گروه دوم نیز ۰.۸ گرم پروتئین به ازای هر یک کیلوگرم وزن بدن افراد در نظر گرفته شد؛ یافته‌های جدید محققان آمریکایی نشان داد افرادی که غذاهای کم کالری و دارای پروتئین زیاد مصرف می‌کنند، توده عضلانی خود را حفظ و وزن بیشتری را در قسمت ‌های شکم، روده و ران از دست دادند که این موضوع احتمال ابتلا به دیابت و سکته مغزی را در آن‌ها کاهش داد. همچنین تراکم استخوان این افراد بیشتر از گروه دیگر بود و نشانگرهای طول عمر آن‌ها حدود ۰.۷۵ افزایش یافت.

کد خبر 368626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.