واکنش جان بولتون به تازه ترین تصمیم FATF در باره ایران

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، از تصمیم اخیر گروه ویژه اقدام مالی (FATF) درباره ایران ابراز خرسندی کرد و به اعضای این سازمان به اصطلاح «غیرانتقاعی» و «غیردولتی» تبریک گفت.

به گزارش ایمنا، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز گذشته در واکنش به تصمیم «FATF» در توئیتر خود نوشت: «وقت تقریبا تمام است. پس از گذشت دو سال بدون هیچ پیشرفتی، گروه ویژه اقدام مالی پذیرفت درصورتی که ایران الزامات مقابله با تامین مالی تروریسم و پولشویی را اجرایی نکند، نخستین اقدامات تقابلی عمده مالی را در ماه ژوئن (تیرماه) بار دیگر وضع کند. من به این اقدام اف‌ای‌تی‌اف تبریک می‌گویم.»

منابع خبری روز جمعه گزارش دادند که کار گروه اقدام مالی تعلیق ایران از فهرست سیاه گروه ویژه اقدام مالی را به مدت ۴ ماه دیگر تمدید کرده است. در نشست تازه این کار گروه در پاریس، FATF تا ماه ژوئن ۲۰۱۹ (خرداد- تیر) به ایران فرصت داده است تا قوانین مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم را تصویب کند.

اما در حال حاضر با توجه به استانداردهای دوگانه و سیاسی سازمان‌های بین‌المللی در تعریف «تروریسم»، مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران طی هفته‌های اخیر بررسی‌های کارشناسی لوایح موردنظر این سازمان را آغاز و نتیجه نهایی را به هفته‌های آینده موکول کرده است.

کد خبر 368602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.